۱۰ تا از بهترین شامپوهای ضد ریزش مو

۱۰ تا از بهترین شامپوهای ضد ریزش مو

قبل از خرید یک شامپو ضد ریزش ، باید به نکاتی توجه کنید که بتوانید شامپوی مناسب را خریداری کنید .تا با موهای شما سازگار باشد هرگز بدون آگاهی کامل اقدام به انتخاب شامپو نکنید .پس قبل از خرید شامپوی ضد ریزش به نکات زیر اشاره شده است توجه داشته باشید:

  1. اگر شامپویی استفاده می کنید و برای موهای تان سازگار است به گفته اطرافیان و تبلیغات شامپوی خود را عوض نکنید چرا که به موهای خود آسیب می رسانید
  2. برای انتخاب یک شامپوی خوب تنها به تبلیغات آن توجه نکنید بلکه درباره آن محصول آگاهی کامل داشته و بعد خریداری کنید
  3. یکی از نکات مهمی که در خرید شامپو ضد ریزش باید به آن توجه کرد ماده کتوکونازول است که حتماً باید در شامپوهای ضد ریزش استفاده شده باشد تا بتواند ریزش مو را قطع کند
  4. هنگامی که شامپوی ریزش مو را که مناسب موهایتان بود و از آن استفاده کردید و راضی بودید دیگر شامپو خود را عوض نکنید.

چهار عنصر اصلی در شامپو ضد ریزش موی سر

از هر شامپو ضد ریزش که خریداری می کنید به چهار عنصر اصلی آن شامپو دقت کنید .که این چهار عنصر را داشته باشد تا بتواند تاثیر کامل را روی موهایتان بگذارد ، عناصر اصلی شامپو های ریزش مو عبارتند از:

  • کتوکونازول
  • کافئین: مشخص شده است که کافئین باعث سرکوب تستوسترون اضافی در ریشه مو می شود. تستوسترون می تواند رشد موهای سر را در مردان و زنان سرکوب کند.
  • بیوتین
  • ساپالمیتو
  • روغن های اساسی: نشان داده شده است که تعدادی از روغن‌های ضروری موها را ضخیم‌تر کرده یا آن‌ها را سالم‌تر و کمتر مستعد شکستگی می‌کنند. آنها شامل نعناع فلفلی، اسطوخودوس، علف لیمو و آویشن هستند.
  • ماینوکسیدیل: سازمان غذا و دارو آمریکا این ماده را برای درمان ریزش مو تایید کرده است، زمانی که به عنوان یک محلول موضعی ۲ درصد استفاده می شود. همچنین برخی از شامپوها حاوی ماینوکسیدیل، به عنوان یک ماده فعال هستند.
  • منتول: یک محرک پیروکتون اولامین، یک ضد میکروبی که به از بین بردن پوسته پوسته شدن و خارش کمک می کند.
  • متیل نیکوتینات: یک گشادکننده عروق که می تواند به اثربخشی سایر مواد نیز کمک کند.
  • ترکیبی از سولفات روی، ویتامین B6 و اسید آزلائیک: ترکیب آنها در قطره های موضعی می تواند به جلوگیری از تبدیل تستوسترون به دی هیدروتستوسترون مضرتر کمک کند. در قطره های محرک پوست سر Tricho 7 یافت می شود – که همچنین حاوی پیروکتون اولامین و متیل نیکوتینات است.
  • بتائین سالیسیلات یا اسید سالیسیلیک: لایه‌بردارهایی که می‌توان آن‌ها را به صورت ماسک پوست سر فرموله کرد تا سلول‌های مرده پوست را به آرامی از بین ببرد.

1. شامپوی پنتن Pantene Pro-v

شامپوی پنتن تازه تولید شده با فرمول Pro-V ، بزرگترین نام تجاری در 30 سال گذشته است که یکی از بهترین محصولات کنترل ریزش مو در بازار است. شامپو با روغن هایی تشکیل شده است که در ترکیب با فرمول Pro-V موهای شما را ضخیم تر و قوی تر می کنند. در مواردی که سایر محصولات فقط 5٪ از فیبرهای موی شما را تمیز و تغذیه می کنند ، این شامپو به درون ریشه موهای شما نفوذ می کند و هسته را تغذیه می کند. شامپو در سطح سلولی کار می کند تا موهای شما را از ریشه تا نوک تقویت کند تا به کاهش ریزش و شکستگی مو کمک کند. این شامپو همچنین کمک می کند آسیب را ترمیم کند و موهای شما را سالم و نرم می کند.

نقاط قوت شامپو پنتن

  • دارای لوسیون شیر
  • دارای خاصیت دو کاره پاک کنندگی و نرم کنندگی

2. شامپو هیمالیا Himalaya

شامپوی ضد ریزش مو هیمالیا یک شامپو پیشرفته با فرمول ۲ در ۱ است که ریزش مو را به حداقل می‌رساند و ساقه مو را قوی و ضخیم می‌کند. همچنین بافت مو را تقویت می‌کند تا مانع از ریزش مو بخاطر شکسته شدن موها شود.

3.شامپو ‌لورآل

شامپوی ضد ریزش مو ‌لورآل- L’Oreal این شامپو با اثر گذاری روی موهای شکسته ، خشک و ضعیف ، ریزش مو را کاهش می‌دهد.

نقاط قوت شامپو لورآل

  • حاوی سرامید برای بازسازی سطح مو
  • حاوی پروکراتین برای تقویت مو
  • مستحکم کننده ، حجم دهنده ، طراوت دهنده ، نرم کننده و درخشان تر کردن مو

4. شامپو مو فولیکا

کافئین با مهار آنزیم 5-آلفا ردوکتاز که عامل اصلی تبدیل هورمون تستوسترون به دی هیدروتستوسترون (هورمون مؤثر در ریزش مو) می باشد باعث افزایش تعداد موهای موجود در مرحله رشد می گردد و پس از مدتی استفاده باعث کاهش ریزش موها و ضخیم تر شدن تدریجی آن ها می گردد.

کاربردها:

  • کمک به کنترل ریزش موی سر
  • مناسب برای کلیه الگوهای ریزش مو
  • حاوی کافئین ، کینین ، عصاره آرنیکا ، سیلک پروتئین ، ویتامین های B6 و B7 و زینک سولفاتموارد مصرف
  • تقویتی و ضد ریزش موی سر

نقاط قوت شامپو فولیکا

  • افزایش تعداد موهای موجود در مرحله رشد
  • مناسب برای کلیه الگوهای ریزش (آقایان و خانم ها)
  • افزایش جریان خون مویرگی پوست سر

5. شامپو مو سیلکی

شامپو ضد ریزش مو سیلکی ، حاوی ترکیبی از گیاهان دارویی می باشد که خاصیت ضد ریزشی دارند. این شامپو قدرت پاک کنندگی بالایی دارد که به خوبی مو و پوست سر را تمیز کرده و تحریک کننده رشد فولیکول های مو می باشد و در نتیجه احساس بسیار خوشایندی را روی پوست سر ایجاد می کند. این محصول حاوی گیاه رازک ، عصاره یونجه ، گیاه توتمار و سرنوا است. گیاه رازک باعث استحکام ریشه مو شده و موها را درخشان و براق می کند. عصاره یونجه ، ریشه موها را تحریک کرده و باعث رشد مجدد مو می شود. گیاه توتمار ، باعث افزایش جریان خون در پوست سر شده و به رشد و بازسازی مو کمک می کند. گیاه سرنوا ، نیز باعث استحکام مو شده و از ریزش مو به خاطر خواص آسترنژیت جلوگیری می کند.
نقاط قوت شامپو سیلکی

  • پاکسازی عمیق مو و پوست سر
  • آبرسانی به موها
  • مناسب برای استفاده روزانه

6. شامپو مو لوپین سفید

شامپوی ضد ریزش ایوروشه مکمل درمانی جهت آماده سازی پوست سر ، به منظور جذب بهتر سرم ضد ریزش می باشد. موها را به ملایمت تمیز نموده و باعث افزایش جریان خون در ریشه موها می گردد. عصاره لوپین ( لوبیای سفید)  به کار رفته در این محصول با خون رسانی بیشتر به پیاز مو و همچنین قابلیت تحریک گردش جریان خون مویرگ های کف سر ، باعث تقویت و تغذیه موها شده و موها شاداب تر ، مقاوم تر و به وضوح پر پشت تر می شوند.

مکملی درمانی برای سرم ضد ریزش مو سوان وژتال می باشد. 2 تا 3 بار در هفته به مدت 2 ماه همزمان با استفاده از سرم ضد ریزش مو ، شامپو را روی موهای خیس مالیده ، ماساژ دهید ، 1 تا 2 دقیقه صبر کنید ، سپس سر را بشویید. از این شامپو می توانید به طور دائم برای شستشوی موهایتان استفاده نمایید.

7. شامپو مو فورتیمد

ریزش و نازک شدن موی سر ، علاوه بر عوامل هورمونی و ارثی ، تحت تأثیر شرایط نامساعد محیطی (از جمله آلودگی هوا و آب) و مواد شیمیایی نیز تشدید می شود. شامپو فورتیمد با ویژگی های مذکور ، علاوه بر پاک کنندگی و مرطوب کنندگی عالی و تقویت فولیکول های مو و بهبود رویش آن، باعث درخشندگی ، استحکام و شادابی تارهای مو نیز می گردد. به منظور بهره گیری سریعتر و کاملتر از اثرات سودمند شامپوهای مای می توان بسته به مورد ، سایر شامپوهای تخصصی و عمومی مای را همزمان با این محصول و یا پس از اتمام دوره مصرف آن مورد استفاده قرار داد.

8. شامپو تقویت کننده و ضد ریزش مو سینره

شامپو تقویت‌کننده و ضد ریزش سینره محصولی تخصصی جهت تقویت‌ و جلوگیری از ریزش‌مو و تحریک رشد موهای جدید است. این شامپو حاوی عصاره Saw Palmetto بوده که نوعی نخل بومی آمریکا است. این عصاره یکی از مهم‌ترین ترکیبات ضد ریزش در انواع شامپوهای سر در دنیا است.

نقاط قوت:
مهم‌ترین اثر عصاره Saw Palmetto مهار آندروژن است که در ترکیب با روی و ویتامین B6 به مقدار چشمگیری افزایش می‌یابد. وجود مواد آنتی‌آندروژنیک در این شامپو نه تنها به کاهش ریزش‌مو کمک می‌کنند بلکه به‌مرور از چربی‌مو کاسته و موها را به حالت نرمال نزدیک خواهند کرد.

9. شامپو ضد ریزش درمالیفت

اگر به دنبال بهترین شامپو برای موهای چرب هستید که البته خاصیت ضد ریزش هم داشته باشد; درمالیفت مناسب شماست. شامپو درمالیفت تقویت کننده رشد فولیکول های ضعیف موهای سر است و بنابراین اثرات قابل توجهی برای جلوگیری از ریزش مو دارد. این محصول کاهش دهنده ترشحات غدد چربی پوست سر است و بنابراین از ایجاد بوی نامناسب پوست سر جلوگیری می‌کند.
برای کسب نتیجه ایده آل پس از خیس نمودن موها، میزان کافی از شامپو را بر روی کف سر و موها مالیده و به آرامی ماساژ دهید. کف حاصل از شامپو را به مدت 1 دقیقه روی پوست سر نگه داشته و سپس آبکشی کنید.

نقاط قوت:
این محصول فاقد مواد سرطان زا نظیر سولفات و پارابن است.

10. شامپو ضد ریزش stem cell

روغن زیتون و عصاره تریفولیوم پراتنس استفاده شده که باعث متوقف شدن ریزش غیر طبیعی موها می‌شوند. این محصول یک شامپو بدون سولفات ایرانی است که خاصیت ضد ریزش و تقویت کنندگی مو را نیز دارد. این محصول برای هم آقایان و هم خانم‌ها مناسب است.

نقاط قوت:

ترکیبات گیاهی این شامپو علاوه بر جلوگیری از ریزش مو گردش خون را بهبود و باعث تحریک تولید کلاژن می‌شوند.

حالا نوبت شماست تا نظر خود را راجع به این مقاله برایمان بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *