۱۰ تا از بهترین رستوران‌ها برای تجربه غذاهای محلی شمالی در تهران

۱۰ تا از بهترین رستوران‌ها برای تجربه غذاهای محلی شمالی در تهران

اگر در تهران زندگی می‌کنید حتما سری به رستوران‌های خوب گیلکی که در این شهر قرار دارند، بزنید. این رستوران‌ها دارای انواع غذاهای با کیفیت برای همه نوع ذائقه ایرانی هستند. غذاهایی که با عطر و طعم بی نظیر شما را یاد رستوران و غذاهای محلی شمال کشور می‌اندازند. در تهران رستورا‌های گیلکی زیادی به چشم می‌خورد؛ بنابراین اگر روزی هوس کردید که باقالاقاتق، میرزا قاسمی، اکبرجوجه و .. میل کنید، می‌توانید به یکی از این رستوران‌ها مراجعه کنید. در این مطلب بهترین رستوران‌ها برای غذاهای محلی شمال کشور در تهران به شما معرفی شده‌اند که البته رستوران گیلکی هتل تاج محل معروف‌ترین آن‌‌هاست. با ما همراه باشید.

معرفی ۱۰ تا از بهترین رستوران‌ها برای تجربه غذاهای محلی شمال کشور در تهران

1. رستوران گیلکی هتل تاج محل تهران:

در رستوران گیلکی تاج محل، سبک معماری خاص و وجود آب نما باعث شده، فضای خاص و آرام بخشی الهام گرفته از سبک معماری به روش گیلگی را به وجود آورد. به طوری که میهمانان احساس کنند در شهر گیلان حضور دارند. منوی غذا در این رستوران شامل انواع غذاهای خوش عطر و طعم گیلانی است. حضور بهترین سرآشپز ایرانی گیلانی در این رستوران باعث شده که غذاهای شمالی کم نظیری در این مکان سرو شود. این غذاها با انواع گوشت و سبزیجات تازه و برنج شمال ایرانی مرغوب تهیه می شوند. به طوری که خاطره ای به یاد ماندنی از یک روز خوب با یک غذای خوش عطر و طعم گیلانی در ذهن ها به جای می گذارد.
بیشتر مشتریان رستوران تاج محل دائمی هستند و افراد مشهور و معروف در لیست مشتریان این رستوران معروف گیلکی دیده می شوند. البته افراد به صورت دو نفره یا برای برگزاری مراسم خاص هم از این رستوران معروف استفاده می کنند.
در این رستوران انواع غذاهای دودی معروف شمال کشور مانند ماهی دودی به بهترین شکل طبخ می‌شود. تزیینات و نگارگری دکوری، صندلی چوبی نوعی معماری خاص را در این رستوران‌ها از سنت اصیل گیلان به وجود آورده است.
در رستوران هتل تاج محل در تهران اگر به دنبال صرف غذا با طعم تند هستید حتما به رستوران هندی تاج محل سری بزنید و از خوردن غذاهایی مانند چیکن تندوری، کشمیری پلو و ..بی نصیب نمانید. سبک معماری و بوی غذاهای هندی با بهترین سرآشپزها شما را به هندوستان می‌برد. در زمان نشستن با خیره شدن به کنده کاری تصویر تاج محل بر روی دیواره‌ها و گچبری خاص بر روی سقف ایجاد شده چند لحظه ای شگفت زده خواهید شد و البته وجود کافی شاپ هندی تاج محل با وجود نور آرام بخش و کم و آهنگ ملایم و وجود انواع نوشیدنی، کیک، شیرینی هندی فضای خاصی را برایتان مهیا می سازد.

2. رستوران حسن رشتی:

یکی از رستوران‌های معروف رشت در تهران رستوران حسن رشتی است. این رستوران 2 شعبه در تهران و رشت دارد. در این رستوران همه چیز به شکل سنتی و قدیمی دیده می‌شود. به طوری که وقتی وارد این رستوران می‌شوید انگار وارد یک رستوران کنار جاده ای شده‌اید. در ضمن این رستوران بسیار شلوغ است و حتی در ایام تعطیلات هم صندلی خالی وجود ندارد. سرو کباب‌ها در سینی استیل، میرزا قاسمی، جوجه ترش، ماهی دودی، ترشی تره، ماهی کولی از منوی بهترین غذاهای رشتی این رستوران بی نظیر است.

3.رستوران گمج (بهترین رستوران گیلکی):

اگر به دنبال یک رستوران محلی معروف گیلانی با انواع پیش غذا و دسر و شیرینی هستید، گمج بهترین گزینه خواهد بود. زیرا پیش از آوردن انواع کباب و خورشت گیلکی شما می‌توانید دسر سفارش دهید. دلال با ماست، زیتون از انواع خوب پیش غذا می‌باشد و البته خورشت و کباب با گوشت مرغ یا اردک تازه طبخ می‌شود که باعث شده طعمی بی نظیر به غذاهای گیلکی این رستوران در تهران بدهد.
برای صرف غذاهای گیلکی گمج در تهران از یکی از 2 شعبه آن در کوی کمان شرقی و دیگری پارک آب و آتش استفاده کنید.

4. رستوران گیلانه (بهترین رستوران گیلکی):

این رستوران از نمای بیرون بسیار شیک و مدرن ساخته شده است ولی زمانی که وارد آن می‌شود با فضای آرام و سنتی روبرو خواهید شد. زیرا میزها و دکور چوبی سنتی آن فضای دل نشینی را ایجاد می کند.
این رستوران بخاطر غذاهای دریایی و کباب‌هایش معروف است. در این رستوران غذاها به شکل و طعم گیلان صرف می‌شود و تلاش بر این بوده که داخل خورشت‌ها از گوشت تازه اردک استفاده شود. این رستوران معروف در خیابان جردن تهران واقع است.

5. رستوران بارکو:

یکی از رستوران‌های معروف گیلکی بارکو در تهران است. در این رستوران سرآشپز و مهمان دارها رشتی هستند و با مهمانان به لهجه گیلکی رشتی صحبت می کنند. در رستوران بارکو تنوع غذاهای مختلف شمالی مانند اکبر جوجه، اشپل شور، خاویار ماهی سفید و ..وجود دارد و همه در ظرف سنتی شمال صرف می‌شود.

6. رستوران معروف لاکان:

رستوران معروف لاکان یکی دیگر از رستوران‌های گیلکی است که در میدان جمهوری شهر تهران واقع می‌باشد. این رستوران بسیار ساده و قدیمی است حتی درب ورودی این رستوران دارای تابلوی کوچکی است که بر روی آن نوشته شده، برای صرف غذا به پایین بروید. پس از پایین رفتن میز و صندلی هایی خواهید دید که بر روی آن‌‌ها ظروف استیل و فلزی برای صرف غذا وجود دارد. مشتری های آن بر این اصل معتقد هستند که کیفیت غذای لاکان از قدیم تا الان تغییری نکرده است؛ در ضمن برای مشتریانی که دنبال غذای خوب و ارزان هستند این رستوران پیشنهاد مناسبی خواهد بود.
مد نظر داشته باشید که در تمام منوهای این رستوران ماهی وجود دارد و در کنار غذای اصلی می‌توانید ماست، زیتون، میرزاقاسمی سفارش دهید.

7. رستوران معروف (ماهی سفید):

اگر به دنبال یک رستوران مشهور با پخت عالی ماهی سفید می گردید، رستوران ماهی سفید بهترین گزینه است. شما زمانی که وارد این رستوران می‌شوید انگار وارد گیلان شده اید و حال و هوای خاص آنجا را احساس خواهید کرد. این رستوران دارای چندین شعبه در خیابان پاسداران، شهید کلاهدوز، چهارراه اختیاریه تهران می‌باشد.

8. رستوران ماهی ماهی:

یکی از رستوران‌های تجملاتی و گران در تهران رستوران ماهی ماهی است که در هتل تاج محل تهران واقع شده است. تنوع غذایی گیلکی در این رستوران بسیار زیاد است و البته کیفیت و قیمت بالای منوی غذایی در این رستوران باعث شده تا همواره افراد خاص و پولدار مشتریان این رستوران مشهور باقی بمانند. آدرس این رستوران در خیابان شیخ بهایی جنوبی است.

9. رستوران بهزاد:

یکی از رستوران‌های شیک در غرب تهران رستوران بهزاد است که محیطی دلنشین و آرام برای افراد ایجاد کرده است. این رستوران خورشت مرغ ناردون معروفی دارد. البته انواع ماهی، خورشت، خوراک، کباب‌های معروف، انواع پیش غذاها مانند میرزا قاسمی، کشک بادمجان، بورانی بادمجان، نوشیدنی های سنتی از جمله مواردی هستند که شما می‌توانید در منوی انتخابی خود داشته باشید.

10. رستوران گیلانی آویشو:

این رستوران گیلکی در شرق تهران قرار گرفته و دارای امتیازات پارکینگ اختصاصی، فضای باز، موسیقی زنده می‌باشد. این رستوران دارای منوی غذایی گیلکی می‌باشد و افرادی که در شرق تهران ساکن هستند. اگر به دنبال رستوران مجلل هستند این رستوران انتخاب مناسبی است.

جمع بندی

در استان گیلان رستوران‌های فراوانی به چشم می خورند که برای مسافرین عزیز امکانات پذیرایی زیادی فراهم کرده اند. اما همین رستوران‌ها دارای شعبه های مختلفی در تهران هستند. به طوری که اگر روزی فردی هوس خوردن غذای گیلکی داشت این رستوران‌ها بتوانند بهترین امکانات و خدمات رفاهی را برای میهمانان عزیز فراهم آورند که البته رستوران هتل معروف تاج محل در تهران بهترین گزینه می‌باشد و البته به غیر از این رستوران معروف، رستوران‌های دیگری هستند که در بالا به آن‌‌ها اشاره کردیم تا اگر روزی تصمیم گرفتید غذای گیلکی شمالی میل کنید آن‌‌ها می‌توانند بهترین گزینه برای شما باشند.

حالا نوبت شماست تا نظر خود را راجع به این مقاله برایمان بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *