۱۰ تا از بهترین رستوران‌های سنتی تبریز

رستوران‌های سنتی، واحدهای صنفی غذاخوری هستند که در سال‌های اخیر بسیار رواج گرفته‌اند. این رستوران‌ها اغلب دکوراسیونی کلاسیک و یا توام با فضای سبز دارند که لذت غذا خوردن را برای مشتریان دوچندان می‌کند. همانطور که مستحضرید کیفیت و بهداشت غذا و نیز بهداشت محیط، تاثیر بسیار زیادی در لذت بردن مشتری و داشتن حس رضایت او نسبت به مکان دارد. بارها شده که همه ما به رستوران‌هایی مراجعه کنیم که غذاهای فوق العاده‌ای داشته باشند، اما محیط و دکوراسیون آنان بهداشت و یا حتی جذابیت و گیرایی کافی نداشته باشد. در چنین مواردی ما برای دفعات بعدی برای صرف غذا از رفتن به آن مکان امتناع می‌کنیم. در مواردی نیز پیش آمده که در رستوران‌های بسیار شیک، مجلل و دلگشا با غذاهایی با کیفیت پایین مواجه شویم که خود دلیل بزرگی برای نارضایتی از رستوران است. بسیار مهم است که یک رستوران سنتی خوب، از جذابیت و گیرایی فضا و دکوراسیون و نیز از کیفیت، بهداشت و تنوع بالای غذایی برخوردار باشد. جالب است بدانید ریشه این سبک رستوران‌ها به کشور چین باز می‌گردد. چینیان نسبت به تمدن خود ارزش بسیار زیادی قائل هستند و این اقدام آنها در تاسیس رستوران‌های سنتی، در واقع یک حرکت سمبولیک برای نشان دادن ارزش آن دوران‌هاست. در سرتاسر ایران و علی الخصوص در شهرهایی که دارای تاریخ و تمدن قوی‌تری هستند، مثل تبریز، همدان، یزد، شیراز، اصفهان و.. رستوران‌های سنتی فراوانی وجود دارند.

البته فراوانی تعداد رستوران‌های سنتی، دلیل بر آن نیست که تمامی این رستوران‌ها غذاهای مطلوب و قابل قبولی سرو می‌کنند یا از محیط و دکوراسیون لذت بخشی برخورداراند. اگر در شهر تبریز به دنبال بهترین رستوران سنتی برای صرف غذا هستید، مطلب امروز بهترینفا را از دست ندهید؛ چرا که ۱۰ تا از بهترین رستوران‌های سنتی در تبریز را برایتان گردآوری کرده‌ایم.

 

1. رستوران سنتی باغچه سبز

رستوران باغچه سبز یکی از بهداشتی‌ترین و دلگشاترین باغ رستوران‌هایی است که برای صرف غذا می‌توانید به آن مراجعه کنید. باغچه سبز در حوزه فعالیت خود از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین رستوران‌ها به شمار می‌رود و اکثر مشتریانی که برای بار  اول طعم غذاهای این رستوران را می‌چشند قطعاً برای دفعات بعدی نیز مراجعه می‌کنند. حوضی بزرگ و پر از آب تمیز، صرف غذا در ظروف سنتی، وجود میز و صندل‌ها و تخت‌های سنتی سفره خانه‌ای به تعداد زیاد، درختان و درختچه‌های طبیعی و پرنده‌های دوست‌داشتنی از دیگر مزایای این رستوران هستند.

آدرس: تبریز، جاده آذرشهر، پائین تر از شهرک رجائی

شماره تماس: 09141159205

2. رستوران سنتی برکه

رستوران برکه، جز رستوران‌هایی است که هم غذای سنتی و هم فست فود سرو می‌کنند. محیط این رستوران به قدری بزرگ، دلچسب و سرسبز است که هر نقطه را که برای نشستن برگزینید، از این زیبایی مستفیض خواهید شد. فضای رستوران برکه بسیار بزرگ است و امکان پذیرایی از تعداد بالای مهمانان را هم دارد. جالب است بدانید هنگامی که برای صرف غذا به رستوران سنتی برکه مراجعه می‌کنید، عکاسی آنجا حضور دارد که اگر درخواست کنید به طور کاملاً رایگان یک عکس خانوادگی از شما و سفره‌تان تهیه و تقدیم‌تان می‌کند.

آدرس: آذربایجان شرقی، تبریز، کمربندی سردرود، مابین زیر گذر اول ودوم

شماره تماس: 04134209516

3.آبگوشت سرای باختر

آبگوشت سرای باختر، یکی از مشهورترین و لذیذترین رستوران‌های تبریز است. کیفیت آبگوشت‌ها و کباب‌های این رستوران به قدری بالاست که مشتریان برای ثبت سفارش صف‌های طولانی تشکیل می‌دهند. اگر طرفدار غذاهای سنتی و لذیذ به ویژه آبگوشت هستید پیشنهاد ما به شما مراجعه به رستوران باختر است. این رستوران، از بهترین و درجه یک‌ترین مواد غذایی برای پخت غذاهای خود بهره می‌گیرد و شما با خیال راحت نسبت به بهداشت غذاها می‌توانید از مکان لذت ببرید.

آدرس: تبریز، دروازه تهران، ولیعصر جنوبی، خیابان باختر

شماره تماس: 09379906723

4. رستوران سنتی ایمانی

کاخ رستوران ایمانی، متشکل از چندین مجموعه رستوران‌هاست. بخشی از این رستوران‌ها مختص به رستوران سنتی ایمانی است که فضایی کلاسیک دارد. این رستوران در چند طبقه دارای چندین حوض و آبشار مصنوعی است که لذت به خصوصی را همراه میل غذا به مخاطب القا می‌کند. این کاخ رستوران‌ها دارای تالار و باغ برای برگزاری مراسماتی مثل تولد، عروسی و… نیز هستند که می‌توانید برای پذیرایی از مهمان‌هایتان از رستوران سنتی نیز بهره بگیرید.شما همچنین می‌توانید از خدمات بیرون بر این رستوران نیز استفاده کنید.

آدرس: تبریز، فلکه دوم سردرود، جنب کلانتری، داخل کوچه نوید، کاخ رستوران ایمانی

شماره تماس: 04134208290

5. رستوران سنتی هزاردستان

رستوران سنتی هزاردستان رستورانی زیبا، مجهز و بهداشتی است. دکوراسیون و دیزاین داخلی این رستوران نشان از فرهنگ قدیمی و باستانی تبریز دارد. همچنین درصد بالای رضایت مشتریان و مراجعه کنندگان باعث شده تا اکثر کسانی که به تبریز مسافرت می‌کنند و برای خرید به آبرسان می‌روند یک وعده غذایی را مهمان رستوران هزاردستان باشند.

آدرس: آذربایجان شرقی – تبریز، چهارراه آبرسان، بالاتر از هتل گسترش، نرسیده به قنادی ایوبی

شماره تماس:  04133343439

6. سفره خانه شهریار

سفره خانه سنتی شهریار یکی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین مکان‌های گردشگری و تاریخی در تبریز است. در واقع محل این رستوران پیش از اینکه به سفره خانه تبدیل شود یک مکان تاریخی به نام حمام تاریخی نوبر بوده. فضای این سفره خانه به قدری دلپذیر و جذاب است که تمام مسافران و گردشگرانی که به شهر تبریز مراجعه می‌کنند، حتماً از این مکان نیز بازدید کرده و از غذاهای لذیذ آنها نیز می‌چشند. همچنین سفره خانه سنتی شهریار، لقب اولین و بزرگترین سفره خانه سنتی در تبریز را در آثار ملی ایران به نام خود ثبت کرده است.

آدرس: تبریز، میدان ساعت، نبش خیابان تربیت

شماره تماس: 04135540057

7. باغچه رستوران داملا

رستوران داملا به داشتن غذاهای بسیار لذیذ و کباب‌ها و جوجه کباب‌های متری معروف است. این باغچه رستوران در یکی از بهترین مناطق کل تبریز واقع شده، بنابراین مسیریابی برای شما آسان خواهد بود. رستوران داملا دارای پارکینگ اختصاصی و لژ خانوادگی مجزا و بزرگی است که می‌توانید برای مهمانی‌ها و مراسمات خود در این رستوران رزرواسیون بفرمایید. همچنین دیگر مزیت این رستوران سنتی، قیمت‌های بسیار پایین در کنار غذاهای با کیفیت و لذیذ است.

آدرس: تبریز، شاه گلی، میدان اصلی، رو به روی شهر بازی، پشت مسیر مترو، 500 متر بالاتر،کوی پیام

شماره تماس: 04133892041

8. رستوران خانی (بام تبریز)

رستوران خانی یا بام تبریز، در شمار مکان‌هایی است که علاوه بر مسافران و گردشگران، خود شهروندان هم از رفتن به آنجا غافل نمی‌شوند. فضای این رستوران بسیار آرام بخش و زیبا است، گویی که شما در دل کوه و جنگل مشغول به غذا خوردن هستید. شاید خود مطلع باشید که کوه عینالی یکی از جذاب‌ترین تفرجگاه‌ها و مکان‌های گردشگری تبریز است و وجود رستوران سنتی خانی نیز جذابیت آن را چندین برابر کرده.

آدرس: : تبریز، کوه عینالی

شماره تماس: 04132371333

9. باغ رستوران سنتی آنا

باغ رستوران‌ آنا یکی دیگر از مجلل‌ترین و پرطرفدارترین رستوران‌های سنتی تبریز است. شیشلیک‌ها و ماهیچه‌های این رستوران شهرتی بی‌بدیل دارند. تمام غذاهای منوی این رستوران در ظروف بسیار زیبای سنتی سرو می‌شود و شما همراه غذای خود  می‌توانید انواع دوغ و ماست‌های لذیذ محلی نیز سفارش دهید.

همچنین فضای این رستوران بسیار بهداشتی ست و در تمامی قسمت‌های این باغ رستوران آثار نظافت و پاکیزگی مشهود است. داشتن پارکینگ اختصاصی و همچنین قیمت‌های مناسب و اقتصادی از دیگر علت‌های محبوبیت این رستوران است.

آدرس: جاده تبریز- آ‌ذرشهر، کمربندی سردرود

شماره تماس: 04134209524

10. رستوران جلالی سردرود

رستوران جلالی یکی دیگر از معتبرترین و محبوب‌ترین رستوران‌های تبریز است. این رستوران ابتدا کار خود را با یک شعبه شروع کرد و سپس به دلیل کیفیت بالای غذاها و لذت کم نظیر آنان، چندین شعبه در نقاط مختلف شهر تبریز تاسیس کرد. تمام مواد غذایی مصرف شده برای تهیه غذاهای این رستوران همگی تازه و کاملا بهداشتی هستند. همچنین محیط این رستوران بسیار شیک و دلپذیر است که لذت صرف غذا را افزایش می‌دهد.

آدرس: ولیعصر، فلکه رودکی، خیابان استاندارد

شماره تماس: 04133321265

 

 

جمع‌بندی

امیدواریم با مراجعه به هر یک از رستوران‌های مهرفی شده، بهترین و لذیذترین غذا ها را میل کنید و نهایت رضایت را داشته باشید. اگر ساکن تبریز هستید یا تجربه سفر به این شهر را دارید و رستوران های سنتی با غذا های خوبی را میشناسید، در بخش نظرات آن را با ما به اشتراک بگذارید.

حالا نوبت شماست تا نظر خود را راجع به این مقاله برایمان بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *