۱۰ تا از بهترین برندهای مداد رنگی برای طراحی

۱۰ تا از بهترین برندهای مداد رنگی برای طراحی

معرفی بهترین برندهای مداد رنگی برای طراحی

۱۰ تا از بهترین برندهای مداد رنگی برای طراحی شامل برندهایی می شود که می توان با استفاده از آنها، بهترین آثار هنری را خلق کرد. مداد رنگی، یکی از ابزارهای اصلی طراحی به شمار می آید. از این رو، انتخاب برند از اهمیت زیادی برخوردار است. با ماهمراه باشید تا با بهترین برندهای مدادرنگی برای طراحی آشنا شوید.

نکات خرید مدادرنگی برای طراحی

خرید مداد رنگی برای طراحی، با توجه به محصولات متنوعی که در بازار وجود دارد، می تواند کار بسیار سختی باشد. یک سری نکات وجود دارد که با در نظر گرفتن آنها، می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید:

. توجه به کیفیت: یکی از ابزارهای اصلی رشته طراحی، مدادرنگی است. بنابراین، باید به کیفیت بالای این محصول توجه داشته باشید و یکی از ملاک های شما برای انتخاب برند مداد رنگی باشد.

. هزینه: مسئله هزینه هم قطعا در انتخاب مدادرنگی نقش مهمی دارد. برای خرید برندهای خارجی مداد رنگی، باید هزینه بیشتری کنید. در صورتیکه هزینه کافی برای خرید برند خارجی ندارید، می توانید برندهای با کیفیت ایرانی را انتخاب کنید.

یکی از نکات مهمی که در هزینه مداد رنگی تاثیر می گذارد، تعداد مدادرنگی ها در هر بسته است. هر چه تعداد مداد رنگی بیشتر و متنوع تر باشد، هزینه هم به مراتب بالاتر می رود.

. سطح طراحی: رشته طراحی از سطوح مختلفی برخوردار است و در هر سطح، علاقمندان و دانشجویان طراحی باید ابزارهای خاصی به همراه داشته باشند.

 

1. برند آلمانی فابر کاستل

برند فابر کاستل یکی از برندهای محبوب و خوشنام در بین طراحان است. مدادرنگی های برند فابر کاستل به این معروفند که بسیار خوش دست و نرم هستند. علت برخورداری از چنین خصوصیاتی، به نحوه تولید و ساخت مدادرنگی های این برند برمی گردد که در واقع، بر پایه موم ساخته می شوند و در طی فرآیندهای مختلف با حلال های گوناگون ترکیب می شوند. مداد رنگی های طراحی فابرکاستل در پک شیک و فلزی عرضه می شوند که با برخورداری از طیف های مختلف رنگ، طراح را به خلق اثری منحصر به فرد وا می دارند.

2. برند آمریکایی پریسما کالر

برند پریسما کالر هم یکی از برندهای قدیمی و نام آشنا در بین طراحان است. مدادرنگی های پریسما کالر از نوع پلی کروم هستند و به دلیل استفاده از موم در ترکیبات آنها، بسیار نرم هستند. سری اسکالر پریسماکالر مخصوص دانشجویان و هنرمندان تازه کار است. تعداد مدادرنگی های سری اسکالر شامل 60 رنگ می شود . سری پریمیر پریسما کالر شامل سری های مختلفی می شود که از بیشترین تنوع رنگ برخوردار هستند. بنابراین، به هنرمندان و طراحان حرفه ای این محصول را پیشنهاد می دهیم.

3.برند آلمانی استدلر

برند استدلر را شاید همه ما با مدادهای با کیفیت آن بشناسیم که همیشه در هنگام خرید لوازم مدرسه، پای ثابت انتخاب ما بوده است. از جمله خصوصیات منصر به فرد مداد رنگی های برند استدلر می توان به قیمت مناسب و کیفیت بالای آن اشاره کرد. البته، در کنار اینها، شرکت استدلر محصول مداد رنگی خود را با خصوصیت خاص دیگری هم تولید می کند و آن، پوشش ای. بی. اس است.  برخورداری از پوشش سفید رنگ باعث می شود مقاومت مداد رنگی به طرز قابل توجهی افزایش یابد.

4. برند فرانسوی کنته

برند کنته، یکی از قدیمی ترین برندهای تولید کننده مدادرنگی است که حتی قیمت آن به بیش از 200 سال هم می رسد. اگر دغذغه اجرای تکنیک ها و افکت های مختلف را دارید، قطعا برند کنته می تواند نیازهای شما را به خوبی برآورده کند.

5. برند چینی پیکاسو

برن پیکاسو محصولات مختلفی را تولید می کند که با قیمت مناسب و به صرفه می تواند پاسخگوی نیازهای طراحان باشد.

6. برند انگلیسی درونت

برند درونت پروکلر محصولات متنوعی را برای طراحان حرفه ای تولید می کند که از بین آنها می توان به مداد رنگی لایت فست اشاره کرد. این سری مداد رنگی ها بر پایه روغن هستند و باعث می شوند آثار هنری شما از درخشندگی بی نظیری برخوردار باشند.

7. برند اروپایی آرتزا

برند آرتزا، مداد رنگی های خود بر پایه موم می سازد و رنگدانه زیاد و قابلیت بلندینگ بالا، از جمله خصوصیات محصولات این برند هستند.

8. برند ایرانی آریا

برند آریا در بین مداد رنگی های ایرانی بسیار محبوب است. شرکت آریا در سال 1340 تاسیس شده است. برند آریا، محصولات متنوعی را برای طراحان مبتدی تولید کرده است.

9. برند ایرانی پلیکان

برند پلیکان با ساخت سری های مختلف مداد رنگی توانسته است به عنوان برندی با کیفیت شناخته شود. از جمله خصوصیات مداد رنگی های این برند می توان به رنگدانه های باکیفیت و نرمی محصولات آن اشاره کرد.

10. برند ایرانی ادمیرال

برند ادمیرال، مداد رنگی های خود را در بسته های 6 تا 24 رنگه عرضه می کند. این برند با ارائه مداد رنگی های با کیفیت، با برندهای خارجی رقابت می کند.

دسته بندی انواع مداد رنگی ها برای طراحی

مدادرنگی ها بر اساس مواد و ترکیباتی که با کمک آنها ساخته می شوند، در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرند:

. مدادرنگی های مومی: مدادرنگی هایی که بر پایه موم ساخته می شوند، از پیگمنت بهتری برخوردار هستند، بسیار نرم بوده و درجات آنها از نظر نرمی و سختی، متفاوت است.

. مدادرنگی های روغنی: مداد رنگی های یی که بر پایه روغن ساخته می شوند، تقریبا نیمه نرم هستند و البته، عمر بیشتری هم دارند.

. مداد رنگی های آبرنگی: با کمک مدادرنگی هایی که بر پایه آبرنگ ساخته می شوند، می توانید لایه های ظریف تری را در آثار هنری خود ترسیم کنید.

نتیجه

در هنگام انتخاب بهترین برند مدادرنگی، باید بسسار دقت داشته باشید و به سطح طراحی، تکنیک هایی که کار می کنید، قیمت، کیفیت و غیره توجه داشته باشید. برندهای تولید کننده مداد رنگی، محصولات خود را بر سه پایه موم، روعن و آبرنگ تولید می کنند که هر یک، از خصوصیات منحصر به فردی برخوردار هستند. با انتخاب درست برند مداد رنگی برای طراحی، می توان آثار هنری زیبایی را خلق کنید که عاری از هرگونه عیب و نقص باشند. شما کدام برند مداد رنگی را برای طراحی انتخاب می کنید؟

حالا نوبت شماست تا نظر خود را راجع به این مقاله برایمان بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *