۱۰ تا از بهترین اساتید آموزش آواز در تهران

اگر مشتاق به آموزش آواز هستید، ابتدا باید نکاتی مهم را راجع به این امر بدانید. برای مثال صداسازی؛ از اهمیت صدا سازی همین بس که در واقع آموزش آواز، نوعی از تمرینات صداسازی به شمار می‌رود. این تمرینات ویژه، بر روی توسعه تکنیک‌های آوازی و مهارت‌های مورد نیاز برای آواز کار می‌کنند. هدف از انجام این تمرینات بهبود کنترل تنفس، کیفیت لحن، رزونانس و تقویت سایر جنبه‌های صدای آواز است. رابطه‌ای تنگاتنگ میان صداسازی و آموزش آواز وجود دارد. کسی که به دنبال آموزش آواز است از صداسازی شروع می‌کند، صداسازی فرایندی است که صدای آوازخوانی شخص را بهبود و از صدای خود فرد تمایز می‌بخشد. اگر صداسازی را به بهترین نحو ممکن بیاموزید مشکلی در گرم کردن صدا، تمرینات تنفسی و تمرینات صوتی نخواهید داشت. همچنین اگر می‌خواهید صدایی با کیفیت و با دامنه بلند و همچنین صدایی کنترل شده برای آواز داشته باشید، اولین گام صداسازی است.

گام بعدی سلفژ یا سولفژیتو است. در این روش از سیستمی متشکل از هجاها برای نمایش نت‌های موسیقی بهره می‌گیرند. آواز خواندن و بهره‌گیری از تمرینات سلفژ به خوانندگان کمک می‌کند تا آموزش گوش را فرابگیرند، یعنی آهنگ صحیح را تشخیص داده و مطابق آن بخوانند. همچنین نتیجه تمرینات سلفژ در آموزش آواز، می‌تواند بوجود آمدن لحن و کوک خوب و مناسب باشد.به طور کلی در مسیر رشد یک خواننده، بسیار مهم است که تمام عوامل و تمرینات اصولی و تکنیکال فرا گرفته شود تا آموزش آواز همراه با پیشرفت مهارت باشد. آموزش آواز و انجام این تمرینات باید زیر نظر مربی یا معلم آواز صورت بگیرد تا هنرجو بازخورد و راهنمایی‌هایی پیرامون بهبود آواز خواندن خود دریافت کند.

اگر شما نیز مشتاق آموزش آواز هستید در ادامه این مقاله، همراه ما باشید تا به بررسی و معرفی ۱۰ تا از بهترین اساتید و آموزشگاه های موسیقی و آواز در تهران بپردازیم.

 

1. آقای ایرج آقایاری (آموزشگاه موسیقی سلفا)

جناب آقای ایرج آقایاری از اساتید بلندآوازه و خوشنام عرصه موسیقی، شعر، آواز و نویسندگی هستند. آرامش و متانت همواره در کلام، اشعار و موسیقی ایشان جاریست. استاد آقایاری علاوه بر تدریس آواز، انواع سازهای مدرن و کلاسیک را نیز دارند. ‌استاد ایرج آقایاری سالها در زمینه تدریس موسیقی و آواز فعالیت کردند. همچنین این استاد گرانقدر به تعمیر انواع سازها نیز می‌پردازند.

اگر مایلید آواز را نزد این استاد خبره دریابید، به خانه موسیقی سل‌فا مراجعه نمایید.

آدرس:فاز یک بازار سنتی ستارخان، خیابان ستارخان بعد از خیابان نیرو، جنب پارک جوانه

شماره تماس:09125145211

لینک گوگل مپ: https://maps.app.goo.gl/YX1uhemHp1sdPr1D7

2. استاد حمید خسرو‌شاهی (آموزشگاه موسیقی آوای فردوس)

استاد حمید خسروشاهی با بیش از 15 سال سابقه تدریس درخشان و تربیت هزاران هزار هنرجوی آواز، یکی از قدرتمندترین اساتید آواز ایران است. ایشان در سال‌های 2002 تا 2009 میلادی در اپراکنسرواتوار تولز فرانسه و به طور تخصصی در رشته آواز تحصیل کرده‌اند.

شما می‌توانید برای آموزش آواز زیر نظر این استاد زبده به آموزشگاه موسیقی آوای فردوس واقع در زعفرانیه مراجعه کنید. این آموزشگاه یکی از معتبرترین و مجهزترین آموزشگاه‌های موسیقی تهران است که آموزش انواع سازها و انواعی گوناگون از آوازها را دارد.

آدرس: تهران، خیابان زعفرانیه، خیابان اعجازی، خیابان سوداچی،پلاک 6، واحد3

شماره تماس: 02122421629

لینک گوگل مپ:  https://maps.app.goo.gl/v2M4t6eBYcg6qT8D6

3.خانم مریم دانشمند (آموزشگاه موسیقی منظومه)

بانو مریم دانشمند مدرس آواز و ویولنسل هستند. ایشان تاکید بر آموزش اصولی مهارت‌ها و تکنیک‌های خوانندگی و نوازندگی را دارند و با نهایت دقت و وسواس بر روی آموزش هنرجویان خود کار می‌کند. ایشان در حال حاضر در آموزشگاه موسیقی منظومه تهران فعالیت دارند.

آموزشگاه موسیقی منظومه یکی از مراکزی است که به طور کاملاً تخصصی کلاس‌های آواز و خوانندگی برگزار می‌کنند. این آموزشگاه برای علاقمندان آواز تست صدای رایگان در نظر گرفته که شما می‌توانید پیش از آموزش در این آزمون شرکت کنید.

آدرس: خیابان سید جمال الدین اسدآبادی(یوسف آباد)، بین خیابان 19و21، پلاک 207

شماره تماس: 02188715542

لینک گوگل مپ: https://maps.app.goo.gl/TbH9En9XvKo5CUwf9

4. استاد علی زند‌وکیلی (آموزشگاه موسیقی ناردونه)

همانگونه که مستحضرید از سبک موسیقی‌های لذت بخش ایشان، قدرت و مهارت استاد علی زند وکیلی در آواز پیداست. بنابراین موهبت بزرگیست که شما علاقمندان به آواز بتوانید آموزش آواز و موسیقی را نزد ایشان فرا بگیرید. ایشان در آموزشگاه شخصی خود یعنی آموزشگاه موسیقی ناردونه، به صورت آنلاین و حضوری و همچنین به صورت خصوصی و عمومی تدریس و آموزش آواز دارند.

آموزشگاه موسیقی ناردونه یکی از بزرگ‌ترین مراکز آموزش ساز، آواز و علوم موسیقی ایرانی و جهانی است. این آموزشگاه آموزش انواع سازهای سنتی و مدرن را ارائه می‌دهد و حتی امکان آموزش به صورت آنلاین را هم دارند.

آدرس: سه راه اقدسيه، خيابان موحد دانش، نبش بوستان، روبروى سفارت چين، پلاك 66، واحد 5

شماره تماس: 02126149868

لینک گوگل مپ: https://maps.app.goo.gl/utioJgzfowshudAG7

5. استاد محمد منتشری (آموزشگاه موسیقی هنر پارسه)

استاد محمد منتشری، با بیش از پنجاه سال سابقه تدریس آواز ایرانی و تصنیف، سبک ویژه‌ای برای آموزش آواز راه‌اندازی کرده‌اند. در دوره‌های آموزشی ایشان هنرجویان جدید و هنرجویان قدیمی‌تر همزمان با یکدیگر در کلاس‌ها حضور پیدا می‌کنند و مطالب تدریسی را فرا می‌گیرند. استدلال ایشان برای نحوه برگزاری کلاس‌ها بدین شکل این است که آواز ایرانی نت به خصوصی ندارد و هر هنرجوی آواز باید گوشه‌های مختلف موسیقی را در حافظه خود داشته باشد، هنرجویان جدید در کلاس‌ها درس هنرجویان قدیمی را می‌شنوند و چیزهایی در ذهنشان می‌ماند تا در آینده یادگیری برایشان آسان‌تر شود. همچنین هنرجویان قدیمی نیز دوباره درس‌های هنرجویان سطح پایین‌تر را می‌شنوند و از نحوه خوانش آنها، شیوه صحیح خوانش را در می‌یابند و متوجه ایرادات خود می‌شوند.

این شیوه آموزشی نوین و جذاب باعث شده تا کلاس‌های آواز این استاد کار بلد خواهان بسیار زیادی داشته باشد.

جهت شرکت در این کلاس‌های آموزشی جذاب و مشاوره و آموزش توسط استاد محمد منتشری می‌توانید به آموزشگاه موسیقی هنر پارسه مراجعه کنید.این آموزشگاه معتبر، خدمات ارائه دیپلم رسمی موسیقی و همچنین آموزش تخصصی موسیقی برای کودکان را نیز دارا هستند.

آدرس: تهران، خیابان مفتح شمالی، پایین تر از مطهری جنب پمپ بنزین پلاک 425

شماره تماس: 02188302969

لینک گوگل مپ: https://maps.app.goo.gl/LtodSf63BEpEk4xA9

6. خانم نگار ذوالفقار (آموزشگاه موسیقی گشتاسب)

سرکار خانم نگار ذوالفقار دارای تحصیلات عالیه در رشته موسیقی هستند. ایشان در دوره‌ها، کارگاه‌ها و کلاس‌های کشورهای مختلف شرکت کرده‌اند تا بهترین نوع آموزش آواز را برای هنرجویان خود به ارمغان آورند. خانم ذوالفقار سابقه بسیار درخشانی نیز در زمینه فعالیت در کنسرت‌ها و فستیوال‌های بین‌المللی دارند. برای مثال ایشان در مستر کلاس‌های آواز خانم هامسیک و پروفسور گقامیان از اساتید برجسته و مشهور دنیای آواز، شرکت کردند.

اگر می‌خواهید شما نیز از هنرجویان این بانوی خوش صدا و موفق باشید، می‌توانید به آموزشگاه موسیقی گشتاسب مراجعه کنید.

این آموزشگاه با به کارگیری اساتید فارغ التحصیل و خبره رشته موسیقی، یکی از مدرن‌ترین و مجهزترین آموزشگاه‌های موسیقی در شمال تهران است.

آدرس: نیاوران، ابتدای بازدار(کامرانیه)، ساختمان کامرانیه، طبقه سوم

شماره تماس: 02122828287

لینک گوگل مپ: https://maps.app.goo.gl/n3nAqL95F8zu2N2cA

7. استاد مهیار شادروان (آموزشگاه موسیقی علم)

جناب آقای مهیار شادروان از بزرگترین و مهم‌ترین استادان آواز اصیل ایرانی هستند. ایشان نه تنها در ایران بلکه در کشورهای دیگر نیز به آموزش موسیقی و آواز اصیل ایرانی می‌پردازند. از شهرت و اعتبار آنها همین کافیست که جناب آقای علیرضا قربانی خواننده مشهور ایرانی برای علاقمندان و مشتاقان به یادگیری آواز، شرکت در کلاس‌ها و دوره‌های ایشان را توصیه می‌کنند. این استاد گرانقدر در آکادمی ساز و آواز علم، مشغول به فعالیت و برگزاری کلاس هستند. آموزشگاه موسیقی علم، حجم عظیمی از رضایت هنرجویان را در کارنامه خود دارد.

آدرس: تهران، شهران، میدان دوم، خیابان نعمت الهی (یکم)، مجتمع سامان، طبقه اول، واحد3

شماره تماس: 02144363928

لینک گوگل مپ: https://maps.app.goo.gl/9W6fjMMu9AHNVpT36

8. آقای مهدی اعتباری (آموزشگاه موسیقی آوای پارسی)

جناب آقای مهدی اعتباری یکی دیگر از استادان آوازه خوشنام و بلند آوازه در تهران هستند. نزد بزرگترین و مشهورترین استادان آواز ایران به آموزش و یادگیری آواز پرداخته‌اند. برای شرکت در کلاس‌های این استاد عزیز، می‌توانید به آموزشگاه آوای پارسی مراجعه کنید. آموزشگاه آوای پارسی آموزش طیف گسترده‌ای از سازها و آوازها را دارد.

آدرس: پاسداران شمالی، سه راه اقدسیه، خیابان موحد دانش، بین پارک اول و دوم، جنب اتو صدری، پلاک 95، طبقه سوم، واحد 8

شماره تماس: 021826138351

لینک گوگل مپ: https://maps.app.goo.gl/52eCbwTLbqhvCrPo6

9. آقای عرفان نادریان (آموزشگاه موسیقی نادریان)

عرفان نادریان از اساتید بزرگ پیانو و آواز در غرب تهران هستند. ایشان دارای تحصیلات عالیه و رتبه 7 کنکور ارشد موسیقی نیز هستند. تمام خدمات آموزشی و مشاوره‌های آواز و موسیقی را می‌توانید در آموزشگاه شخصی ایشان دریابید.

آموزشگاه موسیقی عرفان نادریان علاوه بر مدیریت قدر، از متخصص‌ترین و کاربلدترین استادان موسیقی کشور بهره گرفته است. شما هنرجویان عزیز می‌توانید با خیال راحت از کیفیت خدمات آموزشی، برای یادگیری آواز به این مرکز مراجعه کنید.

آدرس: تهران، جنت آباد جنوبی، نرسیده به کاشانی، پلاک 28، طبقه 4

شماره تماس: 02144068638

لینک گوگل مپ: https://maps.app.goo.gl/uL1S5T8xn8rNkUPE6

10. استاد سروش مظفری (آموزشگاه موسیقی آوای چکاوک)

جناب آقای سروش مظفری از اساتید گرانقدر و کاربلده حوزه آواز ایرانی هستند. ایشان سابقه کار به عنوان کارشناس موسیقی در برنامه مردان موسیقی از شبکه‌های صدا و سیما نیز دارند. اگر علاقمند به آموزش آواز به اصولی‌ترین شکل ممکن هستید، آواز را نزد ایشان که دارای بیش از 25 سال سابقه تدریس و تحقیق در زمینه آواز ایرانی هستند فرا بگیرید. برای اطلاع از کلاس‌ها و هزینه‌های آموزش استاد مظفری، باید به آموزشگاه موسیقی آوای چکاوک مراجعه کنید.

آموزشگاه‌ تخصصی موسیقی آوای چکاوک، آموزش سبک‌های گوناگون آواز و انواع مختلفی از سازها را دربر دارد. این آموزشگاه با سابقه کار طولانی و قیمت‌های مناسب و اقتصادی برای دوره‌های آموزشی، یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای آموزش آواز در تهران است.

آدرس: فلکه سوم تهرانپارس، روبروی اورژانس بیمارستان، پلاک 349، واحد2

شماره تماس: 02177744005

لینک گوگل مپ: https://maps.app.goo.gl/u3vst9UDrrsjCqAi9

جمع بندی

مطابق معمول، نظرات و پیشنهادات شما می‌تواند سایر کاربران سایت را راهنمایی کند تا خدمات و مشاوره های خود را به بهترین نحو و از بهترین شخص دریافت کنند. پس اگر تجربه‌ای کارآمد و پیشنهادی در زمینه آموزش آواز در تهران دارید، آن را با دیگر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

 

حالا نوبت شماست تا نظر خود را راجع به این مقاله برایمان بنویسید

2 پاسخ

  1. جای بهترین ها خالیه ولی چند تا کم تجربه تازه کار رو اوردید توی لیست. افرادی مثل مهدی جاور، هامون هاشمی، جاوید عسکری، صنم پاشا، و… پس کجان؟!

  2. تاکی این غرض ورزی تاکی بدون حساب و کتاب نوشتن تاکی تفسیر به رای باطل موسیقی آوازی دو معمار اصیل دارد اولی استاد طاهرزاده دومی استاد اکبر گلپایگانی والسلام لطفا وجدان خفته را دیگه بعد از چهل سال بیدار کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *