۱۰ تا از بهترین آموزشگاه ها برای تدوین ویدیو و جلوه‌های ویژه

۱۰ تا از بهترین آموزشگاه ها برای تدوین ویدیو و جلوه‌های ویژه

قطعاً تا به حال در هنگام تماشای یک فیلم یا سریال، از جلوه‌های ویژه کامپیوتری که در آن‌ها استفاده شده لذت برده‌اید. انفجارهای هیجان‌انگیز، تصادفات شدید و حضور موجودات بیگانه در فیلم‌ها، همه مثال‌هایی از جلوه‌های ویژه هستند که فیلم‌ها را جذاب می‌کنند. شاید حتی به ذهنتان خطور کرده باشد که نمونه‌هایی ساده از این اثرات ویژه را خلق کنید، اما نمی‌دانید چگونه این کار را انجام دهید. مهم است که بدانید ساخت اثرات ویژه به ضرورت به هزینه‌های بالا نیاز ندارد و حتی شما هم می‌توانید نمونه‌هایی از آن را تولید کنید. برای ساخت این جلوه‌های ویژه می‌توانید به آموزشگاه هایی که در سطح کشور دایر هستند، مراجعه نمایید. در ادامه این مطلب ۱۰ تا از بهترین آموزشگاه‌ها برای آموزش تدوین ویدیو و جلوه‌های ویژه معرفی شده است.

منظور از تدوین ویدئو چیست؟

هر چیزی که پس از فیلمبرداری فیلم متوقف شود تدوین فیلم می نامند. کار تدوینگر این است که فیلم های مختلف را به سکانس تبدیل می‌کند و سپس همه سکانس‌ها را به یکدیگر اتصال دهد. اما تدوینگران با کارگردانان کار می کنند. این که چرا تدوینگر با کارگردان کار می‌کند، سوالی است که در ذهن بسیاری از افراد پیش می آید و علت آن دیدگاه او نسبت به فیلم درک کند و دیگر آن که تلاش دست اندرکاران به درستی نشان داده شود. تا قبل از ظهور تدوین فیلم بر روی کامپیوتر تدوینگر نوارهای طولانی فیلم را گرفته، آن ها را به شکل منظم و دقیق برش داده و به نوارهای دیگر می‌چسباند و رول های فیلم را ایجاد می کرد. اما امروزه کار برنامه تدوین فیلم برروی یک کامپیوتر انجام می‌شود و البته برای آمارتورها به آسانی در دسترس و راحتر شده است

تدوین همان طور که از تعریف عمومی اش بر می آید جنبه سر و سامان دادن دارد، به نوعی دستور زبان است و براساس آن می‌توان پایه و بستر هر آن چیزی که به تولید ویدیویی می انجامد را تشکیل داد.در زیر نام ۱۰ آموزشگاه برتر در این زمینه را شرح خواهیم داد.

1. آموزشگاه هنر و سینما

آموزشگاه هنر و سینما، دوره آموزش تدوین شامل دو دوره آموزش مقدماتی تدوین و آموزش پیشرفته تدوین است که در دو کلاس مجزا برگزار می‌شود. این آموزشگاه در تهران واقع شده است و برای ثبت نام در این آموزشگاه می‌توانید با این آموزشگاه تماس بگیرید. ثبت نام از دو طریق وب سایت و تلفن ثابت است. دوره مقدماتی و پیشرفته تدوین با اساتید برجسته برگزار می‌شود؛ شهریه این دوره ها مناسب است و پس از پایان دوره به شما مدرک معتبر آموزشی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیم می‌شود.

2. آموزشگاه مجتمع فنی تهران نمایندگی ونک

این آموزشگاه سال هاست که به برگزاری کلاس‌های سطح بالا درباره سینمای دیجیتال در زمینه تدوین و جلوه‌های ویژه اقدام نموده است. استادهای این آموزشگاه مشهور دروس مهمی مانند تدوین ،ساخت جلوه‌های ویژه، آموزش نرم افزار کاربردی تدوین، افتر، افکت، سینمای 4 بعدی و ..را به بهترین کیفیت در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند.

3.آموزشگاه تدوین فیلم دارالفنون

در آموزشگاه تدوین فیلم دارالفنون دوره جامع تدوین حرفه ای آموزش داده میشود. دوره جامع تدوین حرفه ای به دوره ای گفته می‌شود که از سطح مقدماتی تا تکمیلی آموزش تدوین را شامل شود. هنر جویان در این دوره احتیاجی به شناخت قبلی و یا گذراندن دوره آموزشی دیگری پس از پایان دوره ندارند.

اهداف دوره تدوین شامل تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه تدوین فیلم، کمک به افزایش دانش و توانایی علاقمندان به حرفه تولید محتوای ویدیویی به شکل حرفه ای است. مدت زمان دوره به صورت فشرده در 18 جلسه صورت می گیرد.

مزیت های ویژه دوره تدوین این است که در این روزه ها از اساتید حرفه ای و مجرب کشور و پیشرفته ترین تجهیزات حرفه ای استفاده شده است.

4. آموزشگاه اندیشه نو

آموزش تدوین در این آموزشگاه در کرج به شکل حضوری و آنلاین انجام می‌شود. این آموزشگاه بهترین مرکز آموزش هنری سینمایی فیلم سازی تدوین است؛ دوره های این آموزشگاه جنبه آموزشی دارند پس برای شرکت در آن ها فرصت را از دست ندهید. توجه داشته باشید که در این کلاس های آموزشی در کوتاهترین زمان ممکن آموزش پریمیر به شکل حضوری و آنلاین انجام می‌شود.

در این آموزشگاه، آموزش همه روش های تدوین، میکس، مونتاژ، انواع فیلم و آموزش نرم افزار پریمیر و ادیوس و بلندر. انجام می‌شود. مد نظر داشته باشید کلیه دوره های آموزشی به صورت عملی و حضوری است.

5. آموزشگاه ریکولی در کرج

اگر می خواهید به یک متخصص در زمینه دلخواه تبدیل شوید از آموزشگاه ریکولی کمک بگیرید .در این آموزشگاه با دوره های کوتاه اما کامل به همراه آموزش ویدیو رایگان و کلی مثال آشنا می شوید. همواره شعار این آموزشگاه این است که باید در کلاس نتیجه بگیرید و کسب موفقیت شما شرکت در آموزش کار با فتوشاپ، نرم افزار گرافیکی، افترافکت، پریمیر برای طراحی و تدوین انواع فیلم و عکس است که آموزشگاه ما به شما آن ها را آموزش می دهد.

6. آموزشگاه افتر افکت در مشهد

این آموزشگاه دارای مزایای زیادی از جمله جلوه‌های ویژه است. اگر به دنبال یک کلاس خوب با یک آموزشگاه ویژه می گردید ما به شما افتر افکت در مشهد را پیشنهاد می کنیم. این آموزشگاه کار را با کیفیت بی نظیر برای مشتری ارائه می دهد.به کمک نرم افزار افتر افکت می‌توانید تصاویر انیمیشن جذابی تهیه کنید. با افتر افکت، حس خلاقیت و نوآوری در زمینه جلوه ویژه و بصری به حرفه ای ترین شکل ممکن می‌شود.

7. آموزشگاه سینمایی موج نو در مشهد

از بهترین آموزشگاه ها برای کار بازیگری در مشهد آموزشگاه سینمایی موج نو است که در خیابان راهنمایی مشهد قرار دارد. این آموزشگاه در زمینه های مختلف، برگزار کننده دوره های بازیگری سینما، تصویربرداری، نویسندگی و کارگردانی، تدوین، میکس و مونتاژ و عکاسی همراه با کارگاه عملی است. به افرادی که از این آموزشگاه فارغ تحصیل می شوند، گواهینامه رسمی داده می‌شود.

8. آموزشگاه عصر هنر

آموزشگاه عصر هنر در میدان انقلاب تهران واقع شده و برگزار کننده آموزش مجازی و حضوری بازیگری و تدوین و فیلمنامه نویسی می باشد. اگر شما هم به دوره‌های تدوین علاقه مند هستید، این مجموعه را از دست ندهید.

9. آموزشگاه مهرگان اصفهان

آموزش تدوین با پریمیر در این آموزشگاه انجام می‌شود. افراد با شرکت کردن در این دوره قادر هستند تدوین فیلم های سینمایی و فیلم کوتاه را آموخته و وارد بازار کار در این زمینه شوند. طول دوره 40 ساعت است در انتهای دوره مدرک فنی حرفه ای معتبر به افراد داده می‌شود. شما عزیزان می ‌وانید در این دوره‌ها شرکت نمایید و از آموزش‌های لازم بهره مند شوید.

10. آموزشگاه تدوین فیلم آرمان

این آموزشگاه در تهران واقع است و دوره های آموزشی را مطابق با استانداردهای روز دنیا برگزار می‌کند. از مهم ترین ویژگی دوره تدوین فیلم و ساخت تیزر تبلیغاتی آرمان می‌توان به بهره مندی از تجارب اساتیدی که در این مجموعه کار می کنند، اشاره کرد.

 

جمع بندی

همان طور که در متن مقاله توضیح دادیم فهرست 10تا از بهترین آموزشگاه ها برای آموزش تدوین ویدیو و جلوه‌های ویژه را ذکر نمودیم و به بررسی و تجزیه و تحلیل آن‌ها پرداختیم. شما مخاطبان گرامی در صورت تمایل به یادگیری جلوه های آموزشی می‌توانید در دوره‌هایی که توسط این آموزشگاه‌ها برگزار می‌شوند، شرکت کنید و پس از اخذ مدرک و کسب مهارت، به درآمدزایی برسید. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید و مناسب واقع شود.

حالا نوبت شماست تا نظر خود را راجع به این مقاله برایمان بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *