۱۰ تا از بهترین کتاب‌ها در زمینه مهارت‌های ارتباطی

۱۰ تا از بهترین کتاب‌ها در زمینه مهارت‌های ارتباطی

مهارت‌های ارتباطی و دوستیابی به راحتی امکان پذیر نیست و احتیاج به تلاش فراوان دارد. هرچقدر سن افراد بیشتر شود پیدا کردن دوست سخت‌تر خواهد شد. در حال حاضر در عصری زندگی می‌کنیم که نیازمند ارتباط عمیق با دیگران هستیم و برای بهبود ایجاد روابط خوب در تلاشیم؛ ارتباط از مهم ترین مولفه‌های یک زندگی شاد و پر از تاثیرگذاری است. انسان‌ها نیازمند دوستانی هستند که بتوانند در شرایط سخت همراهشان باشد. اما لازمه داشتن دوست خوب و مناسب، شناخت مهارت دوست یابی است. در حال حاضر تنها چیزی که می تواند به ما مهارت‌های ارتباطی و دوستیابی را آموزش دهد، کتاب‌هایی در این زمینه است. در این راستا قصد داریم به معرفی ۱۰ تا از بهترین کتاب‌ها در زمینه مهارت‌های ارتباطی و دوستبابی بپردازیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.
معرفی ۱۰ تا از بهترین کتاب‌ها در زمینه مهارت‌های ارتباطی

1. آیین دوستیابی دیل کارنگی

این کتاب بسیار پر فروش است و خواندن آن مزایای زیادی را به همراه دارد. به شما اعتماد به نفس، نفوذ و اثر گذاری مثبت برای در کنار بودن بین افراد و کار کردن با آن‌ها را می آموزد.

کارنگی نویسنده این کتاب درباره برخی از مسایل مانند تغییرات در زندگی روزمره به تحقیق گسترده پرداخته و بروز رسانی مسایل روز، آموزش‌ها و افزایش سطح توانایی ها را در سر لوحه برنامه کاریش قرار داده است.

کارنگی از اساتید برتر روابط انسانی است و معتقد است تعامل و برقراری ارتباط با افراد بزرگترین چالش است و برای حل این موضوع باید سطح تواناییتان را بالا ببرید.

در کتاب آیین دوستیابی که به قلم دیل کارنگی نوشته شده، جملات زیبایی به کار برده شده که بسیار تاثیر گذار است. به عنوان مثال اگر کار اشتباهی انجام دادید اشتباه و خطای خود را فراموش نکنید و آن را بپذیرید. رفتار صادقانه ای داشته باشید. هیچ فردی به تنهایی نمی تواند اشتباه کند.

کارنگی روش‌های مختلفی برای عزیز شدن افراد و جای گرفتن در دلها پیشنهاد کرد. او گفت: همواره دوست داشتنی باشید. خود را فراموش کرده و در فکر و ذهن دیگران باشید و آن‌ها را قلبا دوست بدارید.

2. گفتگوهای سرنوشت ساز

گاهی شرایط نامساعدی برای محیط های کاری به وجود می‌آید و در نتیجه فرایند کسب و کار و مهارت برقراری ارتباط تجاری افراد با مشکلات روبرو خواهد شد. در کتاب گفتگوهای سرنوشت ساز به شما درباره راه و روش‌های صحیح مهارت برقراری ارتباط افراد توضیحات لازم داده شده است. این کتاب معروف و پر فروش برای نخستین بار در سال 2002 و 2013  چاپ و منتشر شد.

3.کتاب جامع اسرار زبان بدن

این کتاب که توسط یک نویسنده استرالیایی نوشته شده به افراد آموزش می دهد که چگونه احساسات و افکار افراد را بر اساس حرکات و حالت افراد تشخیص دهند و برای بیان فلان حس از چه جرکت رفتاری کمک بگیرند.

4. فقط گوش کن

این کتاب به افراد درباره نحوه بهتر گوش دادن، ابراز همدلی با افراد و اصلاح رابطه آسیب دیده کمک می‌کند. همچنین در این کتاب درباره نحوه ارتباط موفقیت آمیز با افراد بیگانه آشنا خواهید شد. علاوه بر این در کتاب فقط گوش کن، نحوه برخورد با افراد خشن و پرخاشگر را یاد خواهید گرفت که چه کاری انجام دهید تا آن‌ها شنونده خوبی شوند و از وضعیت خشمگین بودن خارج شوند.

5. روش‌های دوستیابی و محبوب شدن در جمع

این کتاب مشهور انواع روش‌های اعتماد به نفس در افراد را شرح می دهد و راه های برقراری ارتباط با دیگران را به بهترین شکل تعیین می‌کند. این کتاب در سال 1388  توسط محمد جواد آزمون نوشته و منتشر شد.

6. هفت خوان دوستیابی

این کتاب توسط محمد جواد انتظاری در سال 1383 منتشر شد و بایدها و نبایدهایی که در دوستیابی وجود دارد را به افراد جوان نشان می دهد. زیرا دوستیابی با هر فردی آسان نیست و بسیاری از موارد باید برای ادامه دوستی خوب و اثر گذار تعیین شود. پس مطالعه این کتاب راهنمایی های لازم را به شما در چگونگی پیدا کردن دوست مناسب نشان می دهد.

7. دوستی های مجازی

جدیدترین کتابی که در سال 93 منتشر شد دوست‌ های مجاز است که توسط نویسنده ای به اسم حق شناس در زمینه دوستی و دوست یابی وارد بازار شد. امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی دوستی ها شکل مجازی به خود گرفته اند و از آن صمیمیت گذشته خبری نیست. خواندن این کتاب به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های ارتباطی خود را برای گسترش روابط و دوستی‌های مجازی درست افزایش دهید.

8. دوستی و دوست یابی

این کتاب در بازار نشر ایران،  و در سال 1391 توسط افشون به چاپ رسید.

9. روش‌های باز کردن سر صحبت و دوست یابی

کتاب روش‌های باز کردن سر صحبت و دوست یابی در سال 1392 چاپ و به بازار کتاب ایران وارد شد. این کتاب برای بسیاری از افراد که علاقه به ارتباطات و مهارت‌های دوستیابی دارند، اما خجالتی هستند مناسب است. مطالعه این کتاب به بهبود ارتباطات و دوست یابی شما کمک بزرگی خواهد نمود.

10. کلید پرورش مهارت دوست یابی در کودکان و نوجوانان

این کتاب برای آشنایی کودکان و نوجوانان در زمینه دوست یابی و راه ارتباط و برقراری آن در سال 1393 چاپ گردید. اگر می‌خواهید به فرزندان خود برای بهبود روابط اجتماعی کمک کنید، خواندن کتاب کلید پرورش مهارت دوست یابی در کودکان و نوجوانان را از دست ندهید.

جمع بندی

یافتن دوست خوب واقعی یکی از ‌رین روابطی است که می‌توانید با شخصی به جز خانواده خود داشته باشید. یک دوست خوب و واقعی همیشه در کنار شما است؛ با شما خواهد خندید؛ با شما گریه می‌کند و اگر لازم باشد به کمک شما می‌شتابد. خواندن کتاب‌های مختلف در زمینه مهارت روابط و دوست یابی به شما در پیدا کردن دوست خوب کمک می‌کنند. در متن مطلب سعی کردیم نام تعداد زیادی از این کتاب‌ها را ذکر کنیم تا با مطالعه آن‌ها بتوانید گام‌های صحیح در برقراری ارتباط با دوستان داشته باشید. هر یک از این کتاب‌ها با عناوین و نویسنده‌های مختلف راه و روش‌های اصولی را به شما آموخته تا به شکلی با افراد مختلف معاشرت کنید. هرگز به دیگران اجازه ندهید از احساسات شما سو استفاده نمایند. امیدواریم خواندن این کتاب‌ها به شما در زمینه مهارت‌های ارتباطی و دوستیابی کمک نماید.

حالا نوبت شماست تا نظر خود را راجع به این مقاله برایمان بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *