۱۰ تا از بهترین شیرینی فروشی های تهران

۱۰ تا از بهترین شیرینی فروشی های تهران

شیرینی یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین انواع خوراکی‌ها در جهان است و تاریخچه‌ای بسیار قدیمی دارد. این خوراکی، به طور کلی، به ترکیبی از آرد، قند، روغن و سایر مواد اولیه اعم از میوه‌ها، پودر کاکائو، شکلات و… اطلاق می‌شود. در طول تاریخ، شیرینی‌ها در فرهنگ‌ها و تمدن‌های مختلف و با تنوع زیادی ساخته و مصرف می‌شده‌اند.

در دوران باستان، شیرینی‌ها به عنوان نمادی از فراوانی و شادابی در مراسم‌ها و جشن‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفتند. در آثار هنری و تمدنی باستانی مانند سفالینه‌های مصری و آثار یونانی و رومی، نمادهای شیرینی و شیرینی‌پزی به وفور دیده می‌شوند.

در قرون وسطی، شیرینی‌پزی به یک هنر مهم تبدیل شد و شیرینی‌ها به عنوان نمادهای خردسالی و فرح مورد توجه بودند. در اروپا، تکنیک‌ها و دستورالعمل‌های پخت شیرینی‌ها توسط اتحادیه‌های شیرینی‌پزان تنظیم می‌شدند.

در دوران رنسانس، شیرینی‌ها به شکل‌ها و طرح‌های پیچیده‌تری تزئین می‌شدند و به هنر تزئین شیرینی‌ها (پستری) تبدیل شد. پیشرفت‌های فنی در آن زمان مانند استفاده از شیرینی‌پزهای مکانیکی نیز امکان تولید شیرینی‌های با طرح‌های پیچیده‌تر را فراهم کرد.

در دوران مدرن، شیرینی‌ها به صورت گسترده‌تری ساخته و مورد علاقه قرار گرفتند. ظهور رستوران‌ها و شیرینی‌فروشی‌های متخصص، همچنین پیشرفت‌های فنی در صنعت شیرینی‌پزی، باعث شده است که شیرینی‌ها به تنوع و خلاقیت بیشتری دست پیدا کنند.

به طور کلی، شیرینی‌ها از قدیم‌الایام تا به امروز به عنوان خوراکی محبوب و لذیذی در سراسر جهان شناخته می‌شوند و در فرهنگ‌ها و مراسم‌های مختلف به عنوان نمادی از خوشبختی و شادی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

امروز نیز قصد داریم به لیست ۱۰ تا از بهترین شیرینی فروشی های تهران بپردازیم که از معروف ترین و خوشنام ترین فروشگاه های کیک و شیرینی مناطق مختلف تهران هستند.

1. شیرینی کوکی باکس

در خیابان فرشته یک شیرینی فروشی معروف قرار دارد که با جعبه ها و بسته بندی های شکیل دل از مشتریان زیادی برده و آن قنادی کوکی باکس است. از دیگر مشخصات آن که به سرعت بر محبوبیت آن افزوده است شیرینی هایی به سبک آمریکایی است که از آن جمله میتوان به چیز کیک، نوتلا و مارس اشاره کرد.

آدرس: خ فرشته خ بوستی مجتمع تجاری اداری پارک مینیاتور

شماره تماس: 22611225

2. خانه کیک پلاتین

این قنادی در سال 1389 تاسیس شد و تخصص آن در دسرها و کیک های خاص است. آنها می گویند یکی از نقاط قوت ما استفاده از مواد عالی و مطابق با انواع رژیم های غذایی است. کیک های توت فرنگی این فروشگاه همواره مشتریان ثابت خود را دارد.

آدرس: خیابان کامرانیه شمالی، نبش کوچه داریوش، پلاک ۲۹

شماره تماس: 26115214

3.قنادی ناتلی

افرادی که سالهاست بعنوان مشتریان دائمی به این قنادی می آیند همواره خوردن پای شاتوت را به شما توصیه می کنند. همچنین مافین، کاپ کیک، دونات و کیک شکلاتی نیز یکی از پر طرفدارترین محصولات است که هر سلیقه ای را راضی نگه میدارد.

آدرس شعب قنادی ناتلی:

اتوبان اشرفی اصفهانی، بالاتر از پونک، بالاتر از  خیابان 17، زیر بانک سامان، قنادی ناتلی

شماره تماس: 87108

سهروردی شمالی، بالاتر از خیابان مطهری، روبروی پمپ بنزین، نبش کوچه تقوی، پلاک 319

خیابان پاسداران، خیابان گیلان غربی، خیابان فرخی یزدی ، نبش پنجم شرقی

چهارراه لشگر، نبش کوچه فرشته

میدان نیاوران، خیابان پور ابتهاج شرقی، نبش خیابان محمدی، قنادی ناتلی

سعادت آباد، بالاتر از میدان کاج، جنب بانک پارسیان

بومهن، نبش خیابان سپاه

میدان هروی نبش خیابان ضابطی قنادی ناتلی

شهر پردیس، میدان امام خمینی، ابتدای بلوار ملاصدرا ، روبروی بانک ملی، مجتمع ایران زمین، واحد3

شماره تماس: 76299819

4. وانیلا

یک قنادی مدرن با دیزاین چشم نواز که هر مشتری را محصور خود می کند. کیک های طبقاتی با طراحی عالی و طعمی بیاد ماندنی شما را ترغیب به خرید منظم از اسین فروشگاه می کند. کاپ کیک ها و شیرینیهای تر نیز بصورت تکی عرضه می گردد.

آدرس شعب قنادی وانیلا:

شعبه ۱: اقدسیه، خیابان فیروز بخش، پلاک ۷ شعبه ۱: تهران- اقدسیه، خیابان فیروز بخش، پلاک ۷

تلفن: 26120203

شعبه ۲: خیابان فرشته، پاساژ فرشته، پلاک ۶۱، شیرینی‌ وانیلا

تلفن: 22009399

پاسداران، خیابان پایدار فرد، نبش گلستان ۳، پلاک ۴۰

تلفن: 22594707

5. شیرینی کوک

اگر بدنبال یک اثر هنری در خوراکی ها هستید حتما لیست منو های قنادی کوک را ببینید. کیک پزان خوش ذوق این قنادی از طرح های بینظیر و خلاقیت خود برای تزئین استفاده می کنند. شعبه های مختلف این شیرینی فروشی در میرداماد، قیطریه، ولنجک، هروی، سعادت آباد و شهرک غرب نشان از مدیریت خوب و محبوبیت بالای این برند است.

آدرس: شهرک غرب، بلوار دادمان، پلاک ۱۱۲

شماره تماس: ۸۸۰۷۶۶۸۹

6. قنادی صاحبقرانیه

در کیک های مختلف از نظرات شما برای پر کردن لایه های مختلف هم استفاده میشود و در آخر از خمیر فوندانت برای روکش کیک استفاده می کنند تا ماندگاری آنرا افزایش دهند.

کیک های سه بعدی و اسفنجی نیز از شهرت بالایی برخوردارند و در کل برای میهمانی های مجلل میتوانید روی این شیرینی فروشی حساب کنید.

آدرس: انتهای پاسداران، بعد از سه راه اقدسیه، پلاک 201

شماره تماس: 22282573

7. شیرینی هانس

شیرینی هانس نیز یکی از قدیمی ترین و معروفترین شیرینی فروشی های تهران است که صاحبان آن ایرانی نبودند. چیزی که آنرا نسبت به بقیه قنادی ها متمایز می کند ظاهر ساده و با صفای آن است که بیشتر شبیه خانه است تا قنادی و سراسر آنرا گیاهان و گلها پوشانده است
آدرس: خیابان کریمخان زند، آبان جنوبی، کوچه عقیلی، پلاک 3
شماره تماس: 88909806

8. شیرینی فروشی آرین

شیرینی فروشی آرین شیرینی فروشی آرین یکی از بهترین شیرینی فروشی های تهران است. این فروشگاه با بیش از 2 سال سابقه در تهیه شیرینی های مرغوب و خوشمزه شناخته شده است.
آدرس: بومهن.جاده دماوند.بلوار امام خمینی روبروی خیابان حاج منصور بعد از خیابان شهدای بومهن (طلایی)
شماره تماس: 76223059

9. کافه قنادی لرد

قهوه های ترک در این قنادی هم از شهرت بالایی برخوردار است و میتوانید آنرا با چیز کیک یا شیرینی خامه ای میل کنید. هنگامی ه وارد این قنادی میشوید بوی قهوه و وانیل سرمستتان می کند و بیاد دوران کودکی می افتید که شیرینی های خامه ای بزرگ هوش از سر میبرد.
آدرس: استادنجات الهی، ویلا، نرسیده به خیابان کریمخان زند، پلاک ۱۸۶
شماره تماس: 88900833

10. شیرینی دانمارکی

اگر علاقمند به خوردن دانمارکی تازه و داغ هستید در ساعت 10 صبح و 4 بعد از ظهر آنجا باشید تا با طعم دانمارکی شکری که از محبوبترین محصولات آن است کام خود ار شیرین کنید. شعبه دوم این قنادی نیز در پاسداران با همان موفقیت و محبوبیت در حال فعالیت است.
آدرس: خیابان انقلاب ، خیابان نجات الهی ، بالاتر از خیابان طالقانی
شماره تماس: 88909383
آدرس: خیابان پاسداران، پایینتر از برج سفید، روبروی بوستان چهارم، پ 216
شماره تماس: 22588478
در نهایت باید گفت که تهران شیرینی فروشی های زیادی دارد که هر کدام به سبک و سلیقه خود معروف هستند. امیدواریم این مقاله به شما در یافتن بهترین شیرینی فروشی های تهران کمک کرده باشد.

حالا نوبت شماست تا نظر خود را راجع به این مقاله برایمان بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *