۱۰ تا از بهترین شرکت‌های هاستینگ ایرانی

۱۰ تا از بهترین شرکت‌های هاستینگ ایرانی

همواره خرید هاست برای افرادی که اولین تجربیات خود را در فضای آنلاین تجربه می‌کنند به یکی از چالش‌ها تبدیل می‌شود و این سوال در ذهن آن‌ها نقش می‌بندد که بهترین شرکت برای خرید هاست کدام یکی است.

هنگامی که به دنبال خرید هاست هستید، باید به چند ویژگی کلیدی توجه کنید تا بتوانید از یک شرکت هاستینگ خوب و با کیفیت استفاده کنید. برخی از ویژگی هایی که باید به آنها توجه کنید، عبارتند از:

  1. پشتیبانی: یک شرکت هاستینگ خوب باید پشتیبانی ۲۴ ساعته و ۷ روز در هفته داشته باشد. همچنین، باید امکان تماس با پشتیبانی فنی را در هر زمان و از طریق چندین روش (از جمله تلفن، ایمیل و چت آنلاین) فراهم کند.
  2. قابلیت اطمینان: باید مطمئن باشید که سرورهای شرکت هاستینگ بدون هیچگونه مشکلی به مدت طولانی قابلیت دسترسی را داشته باشند. بهترین شرکت هاستینگ، زمان بالایی از قابلیت دسترسی سرورها را دارند، که به طور عمده به عنوان “uptime” شناخته می‌شود.
  3. امنیت: یک شرکت هاستینگ خوب باید مجهز به ابزارهایی باشد که بتواند در برابر حملات سایبری و افزایش امنیت سرورها و وبسایت شما مقاومت کند. همچنین باید از روش‌های امنیتی مانند SSL و تشخیص نفوذ استفاده کند.
  4. سرعت: سرعت سرورها وبسایت شما باید بسیار بالا باشد. اگر سرعت لود صفحات وبسایت شما کم باشد، ممکن است باعث افت فروش و رتبه وبسایت شما در موتورهای جستجو شود.
  5. قابلیت ارتقاء: بهترین شرکت هاستینگ، قابلیت ارتقاء حجم داده، پهنای باند و منابع دیگر را به صورت پویا و سریع ارائه می‌دهند.
  6. هزینه: هزینه خرید و استفاده از خدمات هاستینگ نیز بسیار مهم است. باید قیمت هاستینگ با کیفیت را با هزینه های شرکت های دیگر مقایسه کرد تا بهترین انتخاب را برای خود انجام دهید.

در نهایت، باید به این نکته توجه داشت که یک شرکت هاستینگ با کیفیت، باید تمامی خدمات لازم برای مدیریت وبسایت شما را به صورت حرفه‌ای و با کیفیت بالا ارائه کند. در این مقاله قصد داریم تجربیات چندین ساله خودمان در فضای آنلاین و همکاری با شرکت‌های هاستینگ مختلف را با شما درمیان بگذاریم و در ادامه ده تا از بهترین شرکت های خرید هاست ایرانی را به شما معرفی کنیم.

1. میهن وب هاست

معرفی وبسایت ایران هاست

شرکت میهن وب هاست یکی از شناخته شده ترین شرکت‌های هاستینگ ایرانی به عنوان یک شرکت هاستینگ با قیمت مقرون به صرفه است. بیشتر از 10 سال است که با این شرکت هاستینگ در حال همکاری هستیم و به خوبی به تمام وجوه آن آگاهیم. از جمله نقاط قیمت میهن وب هاست می‌توان به سرعت فوق العاده بالا در پاسخگویی به تیکت های پشتیبانی اشاره کرد. قیمت های ارائه شده در میهن وب هاست نیز مقرون به صرفه و اقتصادی هستند و نه جزو شرکت های هاستینگ گران محسوب میشود و نه خیلی ارزان. سومین مزیت میهن وب هاست قدمت بالا و سابقه زیاد آن‌ها در امور مربوط به سرور و خدمات هاستینگ است. آپ تایم سرویس های ارائه شده غالبا بالاست. از جمله نکات ضعف آن نیز می‌توان به پشتیبانی آن اشاره کرد که با وجود اینکه بسیار سریع است اما در برخی موارد پاسخ دهنده نیاز نیست و راهنمایی های ارائه شده گاها ناقص هستند.

2. ایران سرور

معرفی سایت ایران سرور

تقریبا مشهورترین شرکت هاستینگ ایرانی را می‌توان ایران سرور نام برد. ایران سرور که یکی از شرکت های زیر مجموعه هلدینگ گرین وب است در مشهد واقع شده است و همه آن را به تخفیف ها و تبلیغات فراوان آن می‌شناسند. برخلاف دامنه، در ارائه خدمات هاستینگ از نظر قیمتی این شرکت جزو گران ترین شرکت های هاستینگ ایرانی محسوب میشود و نکته متمایز در مورد آن‌ها ارائه هاستینگ با لایسنس های اورجینال است (دایرکت ادمین و سی پنل های ارائه شده توسط ایران سرور با لایسنس های اورجینال تهیه می‌شوند).

ایران سرور اولین شرکت هاستینگی بود که همکاری‌مان را با آن‌ها شروع کردیم و می‌توان ادعا کرد که در گذشته بهترین شرکت هاستینگ ایرانی بود. اما در چند سال اخیر خدمات پشتیبانی آن ها افت شدیدی پیدا کرده، تیکت ها با فاصله زمانی چند ساعته پاسخ داده می‌شوند و کیفیت سرویس های ارائه شده توسط آنها نیز به خوبی گذشته نیست. اما همچنان میتوان آنها در میان لیست ده تایی بهترین شرکت های هاستینگ ایرانی قرار دارد.

از جمله نکات متمایز و جذاب ایران سرور، باز بودن دست پشتیبانان در مورد مسائل مختلف و همینطور راه آمدن با مشتری است. در بسیاری از موارد حتی در مشکلاتی که حتی ممکن است توسط شما ایجاد شده باشند تنها نخواهید ماند.

3.ایران هاست

معرفی سایت ایران هاست

ایران هاست  نیز یکی دیگر از شرکت های خوب هاستینگ ایرانی است که در گذشته (الان مشخص نیست) میزبان پرترافیک‌ترین وبسایت ایرانی یعنی آپارات بود. صادقانه تجربه استفاده مستقیم از خدمات ایران هاست را نداشته‌ایم اما با توجه به صحبت‌های دوستان در خصوص این شرکت تصمیم به بررسی آن‌ها برای قرار گرفتن در لیست بهترین شرکت‌های هاستینگ ایرانی کردیم.

در اولین تجربه سرعت عمل در جواب دهی به تیکت‌های پشتیبانی مناسب بود و همینطور امکان ارائه پرسش ها در قالب تماس تلفنی نیز میسر است. کیفیت خدمات ارائه شده در مقایسه با قیمت و سایر شرکت های هاستینگ مناسب به نظر می‌رسد و دانش پاسخگویی تیم پشتیبانی آنها نیز خوب است.

4. ماندگار وب

معرفی سایت ماندگار وب

چهارمین شرکت خوب هاستینگ از لیست ده تا از بهترین ها به شرکت ماندگار وب اختصاص دارد که از جمله شرکت های قدیمی ارائه خدمات هاستینگ اما کمتر شناخته شده است. خدمات ارائه شده توسط این شرکت نیز از کیفیت خوبی برخوردارند و از جمله ارزان ترین شرکت های ارائه خدمات هاستینگ محسوب میشوند. اگر به دنبال خرید هاست ارزان قیمت هستید ماندگار وب انتخاب بسیار خوبی برای شما خواهد بود.

سرعت عمل پاسخگویی به تیکت ها نیز مناسب است و در ساعات اداری تیکت ها معمولا در کمتر از نیم ساعت پاسخ داده میشوند.

از جمله نقاط ضعف ماندگار وب محدود بودن طیف خدمات ارائه شده توسط آنهاست.

5. پارس پک

معرفی سایت پارس پک

شرکت ارائه خدمات هاستینگ پارس پک به ارائه خدمات جدید شهرت دارد و برای اولین بار یکی از اولین شرکت های هاستینگی بودند که خدمات پرداخت به ازا استفاده را در بین شرکت های هاستینگ ایرانی ارائه کردند. طبق ادعا پارس پک خدمات ارائه شده توسط آنها در فضای ابری (مزایا آن پایداری بسیار بالا هاست است) ارائه میشود اما متاسفانه در تجربه ای که ما با این شرکت داشتیم از کیفیت سرویس ارائه شده خیلی راضی نبودیم. تیکت های پشتیبانی معمولا سریع پاسخ داده میشوند (اما نه خیلی سریع) و تیم پشتیبانی فنی آن ها نیز از دانش خوبی برخوردار است و در بسیاری از چالش ها میتوانند به شما کمک موثر کنند.

اپ تایم سرویس های ارائه شده توسط پارس پک نیز مناسب است و میتوانید بر روی آنها به عنوان یک شرکت خوب هاستینگ ایرانی حساب باز کنید.

6. نت افراز

معرفی سایت نت افراز

شرکت نت افراز نیز از جمله شرکت های کمتر شناخته شده در زمینه ارائه خدمات هاستینگ است که خدمات بسیار خوبی ارائه می‌کند. تجربه ما استفاده از هاست های لینوکسی سرور داخل از این شرکت بود که از کیفیت و سرعت فوق العاده خوبی برخوردار بودند و حتی در برخی موارد سرعت سایت بر روی هاست لینوکسی عادی این شرکت از هاست های مخصوص وردپرس هم فراتر میرفت.

سرعت پاسخگویی به سوالات نسبتا خوب است اما در خصوص کنترل پنل های ارائه شده توسط این شرکت نسخه های بسیار قدیمی ارائه میشود که میتواند برخی مشکلات را برای افرادی که به دنبال نیاز های به روز و خاص منظوره هستند کمی به چالش بکشد.

7. لیمو هاست

معرفی سایت لیمو هاست

لیمو هاست نیز از جمله شرکت های خوب ایرانی ارائه خدمات هاستنیگ است که البته تجربه استفاده از خدمات آنها را تابحال نداشته ایم اما با توجه به نظرات مردم در سطح اینترنت تصمیم به بررسی و اضافه کردن این شرکت در لیست بهترین ها گرفتیم.

راهنمایی و صمیمیت تیم پشتیبانی فروش این شرکت مناسب بود و در اولین تجربه بدون مشکل خاصی هاست خریداری و تحویل گرفته شد. سرعت پاسخگویی تیکت ها بسیار مناسب است اما به نظر میرسد تیم پشتیبانی فنی آن ها خیلی علاقه ای به پاسخ های کامل و جامع ندارد و قسمتی از بار پشتیبانی به دوش مشتری سپرده میشود.

کیفیت سرویس خریداری شده از لیموهاست نیز مشابه سایر شرکت های هاستینگ دیگر مناسب بود و در بررسی انجام شده سروری که در اختیار ما قرار گرفته بود سرور خلوت تر و در نتیجه با سرعت مناسبی بود.

8. هاست دی ال

معرفی سایت هاست دی ال

هاست دی ال برخلاف اسم آن که به نظر میرسد تنها مناسب ارائه خدمات هاست دانلود و فایل است سایر خدمات هاستینگ را نیز ارائه میکند اما تخصص اصلی آنها بر روی خدمات هاست دانلود و حجم بالاست که میخواهید فایل ها، ویدیوها و … خود را در محلی نگه داری کنید. قیمت هاستینگ های ارائه شده توسط آنها بسیار مناسب است و کیفیت خدمات ارائه شده نیز قابل قبول است. در خصوص هاست های دانلود مهم ترین نکته حتی مهم تر از سرعت پاسخگویی و دانش تیم فنی میزان بالا بودن سرویس یا آپ تایم است که در مورد هاست دی ال کاملا راضی کننده است.

9. هاست نگار

معرفی سایت هاست نگار

هاست نگار نیز یکی از شرکت های بسیار خوب و قدیمی ارائه خدمات هاستینگ است. محل اصلی و قدیمی این شرکت در کرج واقع شده است اما از تمام نقاط جهان خدمات میزبانی ارائه میکنند. قیمت های ارائه شده توسط هاست نگار نیز رقابتی و مقرون به صرفه هستند و به عنوان یک شرکت خوب و قابل اعتماد ارائه خدمات میزبانی میتوانید بر روی آنها حساب کنید.

10. صبا هاست

معرفی سایت صبا هاست

بیشتر مشتریان صبا هاست مشتریان عموما دولتی و شرکت های بزرگ دولتی هستند اما برای کسب و کارهای کوچک و خصوصی نیز خدمات با قیمت مناسب زیادی ارائه میکند. کیفیت خدمات ارائه شده توسط صبا هاست مناسب و راضی کننده هستند و به همین دلیل در لیست بهترین ها قرار گرفته اند.

ارائه انواع خدمات هاست و پشتیبانی و همراهی خوب تیم پشتیبانی آنها از جمله نکات مثبت دیگر صبا هاست است. اپ تایم و در دسترس بودن سرویس های ارائه شده توسط صبا هاست نیز بسیار مناسب و راضی کننده هستند.

حالا نوبت شماست تا نظر خود را راجع به این مقاله برایمان بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *