۱۰ تا از بهترین آزمون‌های آنلاین تعیین سطح زبان انگلیسی

۱۰ تا از بهترین آزمون‌های آنلاین تعیین سطح زبان انگلیسی

ضرورت یادگیری زبان انگلیسی و اهمیت آن بر هیچکس پوشیده نیست. برای ارتقای و بهبود مهارت‌های افراد در زبان انگلیسی، ارزیابی دقیق سطح زبان یکی از موارد اساسی است که پیش از هرچیز باید به آن توجه کرد. یک آزمون تعیین سطح استاندارد و مناسب به خوبی بیانگر موقعیت شما و مسیر پیشرو شما در یادگیری زبان انگلیسی خواهد بود و می‌تواند مبنا خوبی برای برنامه ریزی ارتقا مهارت‌های زبان انگلیسی شما باشد.

علاوه بر این، شرکت مجدد در آزمون تعیین سطح پس از گذشت مدت زمانی از مسیر یادگیری شما در این زبان، می‌تواند تا حد خوبی نشانگر میزان پیشرفت شما باشد.

در این مقاله به بررسی ده تا از بهترین آزمون های تعیین سطح زبان انگلیسی مخصوص بزرگسالان که به سادگی و به صورت کاملا رایگان می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید می‌پردازیم.

در آزمون‌هایی که از استاندارد CEFR پیروی می‌کنند نیز این مورد بیان شده که یک امتیاز ویژه برای آزمون محسوب می‌شود

1. آزمون وبسایت izaban

معرفی آزمون وبسایت izaban

موسسه آموزشی زبان‌های خارجه آی زبان (izaban) در منطقه میدان هروی تهران واقع شده و علاوه بر آموزش مجازی، از امکانات خوبی در بحث آموزش آنلاین نیز برخوردار است.

آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی izaban مبتنی بر استاندارد CEFR طراحی و آماده شده و شامل 100 تست در 6 سطح مختلف است که با سنجش مهارت‌های زبان انگلیسی شما در سه بخش گرامر (Grammar)، دایره لغات (Vocabulary) و همینطور خواندن (Reading) تا حد خوبی سطح general زبان انگلیسی شما را مشخص می‌کند.

تمام مراحل این آزمون رایگان است و در انتها آزمون، نتیجه تعیین سطح شما، به صورت آنی در اختیار شما قرار می‌گیرد. از دیگر مزایا این آزمون امکان گرفتن مشاوره از کارشناسان و همینطور هماهنگی برای حضور در جلسه آزمون تعیین سطح شفاهی است که به دو صورت آنلاین و حضوری با توجه به زمان درخواستی شما برگزار خواهد شد.

2. آزمون وبسایت language level

معرفی آزمون وبسایت language level

اگر به دنبال یک آزمون خیلی کوتاه و مختصر هستید که تنها با 15 سوال تاحدودی دایره لغات و گرامر شما را بسنجد، شرکت در آزمون تعیین سطح language level زمان زیادی از شما نخواهد گرفت. این آزمون نیز مبتنی بر استاندارد CEFR است و در پایان آزمون سطح زبان شما از A1 (مقدماتی) تا C2 (مسلط) به شما نمایش داده می‌شود.

 

3.آزمون وبسایت تحلیل گران

معرفی آزمون وبسایت تحلیل گران

ممکن است اسم دیکشنری تحلیلگران به گوشتان خورده باشد. وبسایت این مجموعه دارای یک آزمون تعیین سطح 25 سوالی مختصر است که هرچند سبک سوالات آن مبتنی بر استاندارد CEFR نیست اما فارسی بودن آن و رایگان بودن آزمون از جمله دلایلی بود که این آزمون به لیست بهترین‌ها راه پیدا کرد.

4. آزمون وبسایت cambridgeenglish

معرفی آزمون وبسایت cambridgeenglish

آزمون تعیین سطح وبسایت cambridgeenglish نیز یکی دیگر از آزمون‌های خوب و استاندارد برای تشخیص سطح فعلی زبان شماست. از مزایا این وبسایت، بخش بندی آزمون‌های تعیین سطح با توجه به نیازهای متفاوت است و در این وبسایت با توجه به نیازتان می‌توانید در یکی از چهار آزمون young learners , business english , for schools , general english شرکت کنید و سطح خودتان را با توجه به حوزه خاص آزمون بسنجید. شرکت در این آزمون نیز کاملا رایگان است و از سوالات مناسبی تشکیل شده است.

5. آزمون وبسایت test-english

معرفی آزمون وبسایت test-english

همانطور که از نام این وبسایت هم پیداست، این وبسایت شامل آزمون‌های متعددی برای تعیین سطح بخش‌های مختلف مهارت‌های زبانی همانند Reading Writing و Listening و گرامر است. آزمون‌های این وبسایت برای افرادی که در ابتدا راه هستند و یا می‌خواهند یادگیری زبان را مجددا از سر بگیرند خیلی نتیجه مشخصی ندارد و به طور دقیق و مستقیم سطح‌تان را احتمالا متوجه نخواهید شد. اما اگر در مسیر یادگیری زبان هستید و می‌خواهید هرزگاهی پیشرفت خودتان را محک بزنید، آزمون‌های موجود در این وبسایت از کیفیت خیلی خوبی برخوردارند و این وبسایت گزینه بسیار مناسبی برای این امر است.

6. آزمون وبسایت دهخدا

معرفی آزمون وبسایت دهخدا

آزمون فارسی تعیین سطح دهخدا نیز از 30 سوال بسیار ساده تا سخت تشکیل شده که باید در ظرف 15 دقیقه به آن‌ها پاسخ دهید. از نکات منفی این آزمون اجباری بودن پاسخ به سوالات است و تا زمانی که به یکی از پرسش‌های پاسخ نداده باشید امکان شرکت در پرسش بعدی را نخواهید داشت که امیدواریم این نقطه ضعف در آینده نیز حل شود.

در پایان این آزمون نیز درصد درست بودن پاسخ‌های شما به شما نمایش داده خواهد شد.

7. تعیین سطح زبان امید

معرفی تعیین سطح زبان امید

یکی دیگر از آزمون‌های تعیین سطح فارسی در سطح وب، وبسایت زبان امید است که به نسبت سایر آزمون‌ها ظاهر کمی شلوغی دارد و از 25 سوال تستی تشکیل شده که عموما برای فهمیدن میزان تسلط شما به موارد گرامری طراحی شده اند. شرکت در این آزمون نیز رایگان است و در انتها آزمون درصد شما به شما نمایش داده می‌شود. از مزایا این آزمون نمایش جواب‌های درست در انتها آزمون است.

8. آزمون وبسایت زندی انگلیش

معرفی آزمون وبسایت زندی انگلیش

یکی دیگر از آزمون‌های فارسی زبان تعیین سطح زبان انگلیسی، آزمون 30 سوالی وبسایت زندی انگلیش است که در مدت ده دقیقه باید به آن‌ها پاسخ دهید. هرچند که این آزمون از تعداد تست‌های کافی برای رعایت استاندارد CEFR برخوردار نیست اما در پایان سطح حدودی خود را از Elementary تا Advanced مشاهده خواهید کرد.

علارغم اینکه این آزمون نمره منفی ندارد اما پاسخ دادن به تمام سوالات آن اجباری است که یک عیب محسوب می‌شود.

9. آزمون وبسایت ایزولرن

معرفی آزمون وبسایت ایزولرن

یکی دیگر از آزمون‌های خوب تعیین سطح فارسی مربوط به وبسایت ایزولرن است که از 60 سوال تستی تشکیل شده و در پایان آزمون بعد از ثبت نام در وبسایت می‌توانید نتیجه آزمون را مشاهده کنید. در این آزمون پاسخ به ۴۰ سوال نخست اجباری و پاسخ به سوالات ۴۱-۶۰ اختیاری می باشد.

 

10. آزمون وبسایت آرمانی انگلیش

معرفی آزمون وبسایت آرمانی انگلیش

در نهایت آخرین آزمون از لیست ده تایی بهترین آزمون‌های تعیین سطح مربوط به آزمون تعیین سطح آرمان انگلیش است که از بیش از 80 سوال مختلف تشکیل شده است.

روند اجرا آزمون تا حد زیادی با سایر آزمون‌ها متفاوت است و ممکن است کمی گیج کننده به نظر برسد. اما تعداد سوالات مناسب و همینطور بیان نتیجه تعیین سطح در پایان آزمون از basic تا upper intermediate از جمله دلایلی است که تصمیم گرفتیم این وبسایت را نیز به شما معرفی کنیم.

حالا نوبت شماست تا نظر خود را راجع به این مقاله برایمان بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *